راز داشتن موهایی درخشان

مهم نیست موهای صافی دارید یا موهایی فر و موج‌دار، داشتن موهایی درخشان و براق تقریبا آرزوی همه‌ است! درخشان بودن موها نه‌تنها در شادابی و زیبایی ما نقش دارد، بلکه یکی از نشانه‌های سلامت مو هم هست. در این مقاله می‌خواهیم راز داشتن موهایی درخشان را برای‌تان فاش کنیم پس با ما همراه باشید تا با رعایت چند نکته‌ی ساده، لذت داشتن موهایی درخشان و سالم را تجربه کنید.

مصرف پروتئین را جدی بگیرید

مصرف پروتئین‌ها

رونیکس

مو از کراتین ساخته شده است که یک نوع پروتئین است، بنابراین برای تأمین پروتئین مورد نیاز مو، لازم است مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات کم‌چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین مصرف امگا۳ که در موادی مثل ماهی قزل‌آلا، روغن بذر کتان و گردو وجود دارد، می‌تواند بسیار مفید باشد. مصرف این مواد می‌تواند درخشش موها را در طول زمان بیشتر کند. اثرات تغذیه‌ای معمولا در طول زمان مشخص می‌شوند و حدودا ۶ ماه طول می‌کشد تا نتیجه‌ی آن‏ها را مشاهده کنید.

موهای خود را تقویت کنید

بعد از شامپو زدن به موها، بهتر است از یک محصول حاوی موادی مثل روغن آووکادو، روغن زیتون یا شی باتر استفاده کنید. این مواد باعث مرطوب شدن موها و از بین رفتن ترک‌های ریز ساقه‌ی مو می‌شوند.

دوش آب داغ نگیرید

آب داغ برای سلامت موها خوب نیست و می‌تواند موها را شکننده کند، اما منظورمان این نیست که زیر آب سرد بروید! اگرچه آب سرد برای بستن منافذ باز مفید است، ولی برای موها این خاصیت را ندارد. بهترین آب برای شست‌وشوی موها، آب ولرم است. هنگام شست‌وشوی موها آنها را به آرامی ماساژ بدهید و به هیچ عنوان چنگ نزنید. موهای خیس بسیار شکننده‌اند و هرگونه حرکت شدید می‌تواند به آنها آسیب بزند.

از آسیب رسیدن به موها جلوگیری کنید

نقش سشوار و اتو مو در آسیب به مو

همیشه قبل از اینکه موهایتان را با سشوار یا سایر وسایل گرمازا خشک کنید، از محصولات مقاوم در برابر گرما برای موها استفاده کنید. این محصولات تا حد زیادی از موها در برابر گرمای زیاد محافظت می‌کنند. برای مراقبت بیشتر، از یک خشک‌کن مناسب استفاده نمایید و موهایتان را با باد خنک آن خشک کنید.

درخشانی بیشتر

حتما از سرم‌موی محلول در آب استفاده کنید. همچنین در ترکیبات آن به جای «دایمتیکون» به دنبال «دایمتیکونول» باشید. دایمتیکون اگر محلول در آب نباشد، به‌راحتی شسته نمی‌شود و معمولا باعث خشک شدن موها می‌شود.

سعی کنید شب‌ها روی بالشی از جنس ساتن بخوابید. وزن سر در هنگام خواب حدود ۴ کیلوگرم است، غلتیدن و از این پهلو به آن پهلو شدن می‌تواند باعث اصطکاک و وز شدن موها شود، اما ساتن می‌تواند این اصطکاک را کمتر کند.

با بهترین برس موهایتان را شانه کنید

برس‌های پلاستیکی معمولا باعث ایجاد موخوره و گره خوردن موها می‌شوند. سعی کنید از برس‌های چوبی برای موهایتان استفاده کنید و آنها را به آرامی شانه کنید. بسیاری از مردم فکر می‌کنند اگر پوست سر خود را ماساژ بدهند، چربی طبیعی پوست سر به موها می‌رسد و آنها را نرم می‌کند، اما این یک باورِ اشتباه است.

معرفی ترکیبات مناسب مو

نصف یک آووکادو را پوست بکَنید و در یک ظرف کوچک بریزید. ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک عدد تخم‌مرغ به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. بعد از اینکه موها را با شامپو شست‌وشو دادید، موهایتان را کمی با این مخلوط ماساژ بدهید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم آبکشی کنید.

همچنین یک‌بار در ماه نیز می‌توانید برای از بین بردن وز مو از این مخلوط استفاده کنید: ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق شامپو مخلوط کنید و موها را با آن شست‌وشو بدهید. سدیم بی‌کربنات موجود در این مخلوط باعث از بین رفتن وز موها می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. حسین می‌گوید

    سلام خوب بود