چگونه انرژی مثبت جذب کنیم؟

18

همه‌ی اشیاء دارای ارتعاش هستند. هر چه را که می‌بینید، می‌شنوید و لمس می‌کنید، به دلیل اینکه پیوسته در حال جنبش است، ارتعاشی از خود ساطع می‌کند. اگر هم به قدری به آن نزدیک شوید که در حوزه ارتعاشی آن قرار بگیرید، دانسته یا ندانسته تحت تاثیر ارتعاش آن قرار خواهید گرفت. این قوانین در مورد حوزه‌ی فکر هم صادق است. اگر سلول مغز مرتعش شود، موجی از انرژی الکتریکی از خود می‌پراکند که به دنبال مکانی برای مستقر شدن است. اگر شما در حوزه ارتعاش سلول‌های مغز کسی قرار بگیرید و در ارتعاش سلول‌های مغزتان با این فرد هماهنگ و سازگار باشید، ارتعاش فکری وی را دریافت کرده و این ارتعاش به صورت مثبت یا منفی روی ذهنتان تاثیر می‌گذارد. حالا برای اینکه ببینید با استفاده از این ویژگی، چگونه می‌توانیم انرژی مثبت جذب کنیم، مقاله زیر را بخوانید.

هر فکر یا احساسی دارای ارتعاشی است که قابل اندازه گیری است. این ارتعاشات اگر به اندازه‌ی کافی زیاد شود، می‌تواند به نیروی مقصود و هدف متصل شوند. این مرحله موقعیت شیرینی‌ است که شادی و نشاط را در آن حس می‌کنید و زندگی رویایی‌تان به واقعیت تبدیل می‌شود.

انرژی مثبت حاصل از ارتعاش

رونیکس

شاید دکتر وین دایر (Wayne Dyer) این مطلب را به خوبی در کتابش با عنوان نیروی مقصود (The Power of Intention) به خوبی نشان داده است: «اینکه نمی‌توانید بعضی چیزها را در درون خود ببیند، نتیجه‌ی این انتخاب است که هر چیزی را چطور در دنیای خود پردازش می‌کنید. شما بر اساس آنچه که در درون می‌بینید به دنیا می‌نگرید، اگر نتوانید چیزی را در درون خود ببینید در دنیای پیرامون هم نمی‌توانید آن را ببینید. اگر می‌دانستید که شما، جلوه‌ای از روحِ جهانیِ مقصود هستید، آن را می‌دیدید. شما سطح انرژی‌تان را وَرای وجود هر مانعی در اتصال‌ با نیروی مقصود افزایش می‌دهید. تنها چیزی که شما را از هر چیز خوبی که دنیا برای‌تان حفظ کرده محروم می‌کند، ناسازگاری‌ احساسی خود شما است. اگر موفق شوید این موضوع ساده را درک کنید، موانعی را که سر راه رسیدن به مقصود وجود دارد، از میان برمی‌دارید.»

۱۰ نکته‌ی قابل توجه که می‌خواهیم آنها را با هم یاد بگیریم:

۱. نسبت به افکارتان آگاه باشید

یک جمله‌ی مشهور وجود دارد که می‌گوید:

افکار، ماهیت خارجی به خود می‌گیرند. پس بهترین‌ها را انتخاب کنید.

هر فکری که به ذهن شما خطور می‌کند، بر شما اثر می‌گذارد. زمانی که مثبت و شاد و زنده فکر می‌کنید، این افکار ماهیت خارجی به خود می‌گیرند. این امر یک شبه اتفاق نمی‌افتد، شاید هم بیفتد. هر کدام از ما با دیگری متفاوتیم. با یک فکر کوچک مثبت شروع کنید و بعد همان را ادامه دهید. زمانی که فکری منفی به ذهن‌تان خطور می‌کند، برای اینکه به شما سری زده، تشکر کنید و بعد آن را بفرستید برود پی کارش. هر چه این کار را بیشتر انجام دهید، بیشتر شاهد حضور افکار مثبت خواهید بود.

جمله‌هایی مثبت و انرژی‌زا برای خود یادداشت کنید، آنها را در فضاهایی قرار دهید که مدام جلوی چشم شما باشند و در طول روز آنها را بخوانید. آنها را روی آینه حمام، روی یخچال، یا روی داشبورد ماشین‌تان بچسبانید. هر وقت که یکی از آنها را می‌بینید آن را سه بار در ذهن خود و یا بلند بخوانید.


حتما بخوانید: چطور افکار منفی را در ۷ قدم از خود دور کنیم؟

۲. برای جذب انرژی مثبت همیشه مراقبه انجام دهید

حتی اگر یک دقیقه زمان دارید، سکوت کنید. مراقبه به زمانی گفته می‌شود که به نیروی برتر و مقصود خود متصل می‌شوید.

قبلا انجام مراقبه برای من خیلی سخت بود. با اینکه ساکن بنشینم و ذهنم را آرام کنم مشکل داشتم و این نشانه‌ی آن بود که بیش از هر زمان دیگری به مراقبه نیاز داشتم. پس تصمیم گرفتم که تمرین آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهم.

مهم نیست که چطور یا چه مدت این کار را انجام می‌دهید؛ تنها چیزی که اهمیت دارد این است که آن را انجام می‌دهید.


حتما بخوانید: آموزش مدیتیشن برای تازه‌کارها با ۲۰ نکته عملی

۳. نسبت به غذایی که می‌خورید آگاه باشید

انرژی مثبت و منفی موجود در غذاها بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برخی غذاها دارای ارتعاش پایین و برخی دارای ارتعاش بالا هستند. اگر در غذایی که مصرف می‌کنید از مواد آفت‌کش‌ استفاده شده باشد باعث ضعیف‌تر شدن شما می‌شود. در مورد غذاهای مصنوعی و غذاهایی که با مواد شیمیایی فراوری شده‌اند نیز همین‌گونه است. میوه‌های ارگانیک، سبزیجات و آجیل، سویا، و روغن زیتون خالص، جزو غذاهای خوب و دارای ارتعاش بالا هستند. در لیست غذاهای با ارتعاش پایین غلات، لبنیات و مواد قندی جای دارند.

این مسئله در مورد همه‌ی انسان‌ها مصداق ندارد. توجه دقیق به اینکه حین خوردن غذا و دو ساعت بعد از خوردن آن چه احساسی دارید تست درستی است. به این احساس توجه کنید.

۴. مصرف مواد مخدر و الکل را به حداقل برسانید

الکل و تقریبا تمام مواد مخدر مصنوعی ارتعاش کمی دارند و مانع جذب انرژی مثبت می‌شوند. علاوه بر این، توجه کنید افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند، زمان خود را با افرادی سپری می‌کنند که ارتعاش پایینی دارند، مواد مصرف می‌کنند، به دنبال مواد هستند، با افرادی حشر و نشر دارند که مواد می‌فروشند یا به شما فشار می‌آورند که مواد بیشتری مصرف کنید.


حتما بخوانید: آشنایی با راهکارهایی موثر و کاربردی برای پیشگیری از اعتیاد

۵. از آنچه موسیقی‌تان به شما می‌گوید آگاه باشید

موسیقی می‌تواند منبع بزرگی از انرژی مثبت در زندگی شما باشد.

اشعار نفرت، درد، خشونت، هیجان و ترس پیام‌هایی را به ناخودآگاه‌تان می‌فرستند. اگر بخواهید عشق را جذب کنید به ترانه‌های درمورد عشق‌های واقعی، پرحرارت و همیشگی گوش دهید. اگر به دنبال صلح هستید به موسیقی‌های صلح و آرامش گوش دهید. اگر می‌خواهید الکل زیادی بخورید، اتومبیل‌تان تصادف کند، همسرتان به شما خیانت کند و دعوا راه بیندازید، به موسیقی سطح پایین گوش دهید. (می‌دانم که به صورت کلی توضیح دادم، اما متوجه شدید منظورم چیست.)

۶. برای جذب انرژی مثبت از محیط خانه‌تان آگاه باشید

شما بیشتر وقت خود را در خانه‌تان هستید که بر ارتعاش شما اثر می‌گذارد. ادعیه، نقاشی‌ها، عکس‌ها، کریستال‌ها، مجسمه‌ها، سنگ‌ها، مانتراها، کتاب‌ها، مجلات، گل‌ها، گیاهان، رنگ دیوارها، و حتی چیدمان مبلمان‌تان همگی انرژی تولید می‌کنند. انرژی خانه‌تان را با انتخاب فنگ‌شویی افزایش دهید.

۷. تعداد برنامه‌های تلویزیونی با ارتعاش پایین را کم کنید

بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی،شامل صحنه‌های خشن برگرفته از زندگی واقعی هستند. توالی دائم از انرژی‌های منفی که مستقیما به خانه شما آورده می‌شوند. علاوه بر آن، آگهی‌های بازرگانی‌ای وجود دارد که باعث می‌شوند فکر کنید نیاز به قرص دارید تا مشکلات‌تان حل شود و باید جواهرات گران بخرید تا به عزیزان‌تان نشان دهید که دوست‌شان دارید.


حتما بخوانید: اعتیاد به تلویزیون چه ضررهایی دارد؟

۸. از سطوح ارتعاش آشنایان، دوستان و خانواده‌تان مطلع باشید

می‌توانید سطوح انرژی خودتان را با گذرانِ وقت با افرادی که ارتعاش بالایی دارند افزایش دهید و انرژی مثبت بیشتری جذب کنید. اطراف خود را با آدم‌هایی پر کنید که شما را قدرتمند می‌کنند، اصول اخلاقی مشابه با شما دارند و ببینید که چقدر متحیر می‌شوید. دوستان‌تان انعکاسی از شما هستند و از آنجایی که شما فوق‌العاده هستید، دوستان‌تان هم باید فوق‌العاده باشند.

۹. تمرین کنید که تصادفی به دیگران مهربانی کنید و در پیِ عوض آن نباشید

به کسی که وضعش از شما بدتر است مقداری پول بدهید. به خاطر اعتقادی که دارید کمک کنید. حق عوارض اتومبیلی که پشت شماست را پرداخت کنید. هدیه‌ای هوشمندانه به دوستی که سال‌هاست با او صحبت نکرده‌اید بفرستید. به دیوار مهربانی، پوشاک هدیه کنید. تکه‌ای آشغال برداشته و آن را به سطل زباله بیندازید. این کارها را برای اینکه از شما تشکر کنند انجام ندهید و انتظارش را هم نداشته باشید. تمام آن را از عطوفت عمیقِ درونی‌تان انجام دهید.

۱۰. برای جذب انرژی مثبت، مهربانی و بخشش را تمرین کنید

بخشش و گذشت نسبت به فردی که به شما صدمه زده، سخت‌ترین کاری است که در این فهرست لحاظش می‌کنید؛ اما یکی از مهم‌ترینِ آنهاست. شما دیگر قربانی نیستید و کسی که حقی از شما ضایع کرده، قدرت شما را سلب نکرده است.

افکار انتقام‌جویی ارتعاش کمی دارند و مانع جذب انرژی مثبت می‌شوند. اما بخشش دارای ارتعاش بالایی است. افکار بخشش درباره‌ی شخصی در گذشته ارتعاش شما را افزایش می‌دهد.

برگرفته از: mindbodygreen.com

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 18 دیدگاه)
  1. احمد می‌گوید

    خیلی جالب بود

  2. رکسانا می‌گوید

    من بسیار مثبت نگر و همیشه پر انرژی هستم اما خانوادم همش انرژی منفی میدن و روم تاثیر میذاره… باید چکار کنم؟

    1. ابوالفضل می‌گوید

      سعی کن با فنگ شویی جذبشون کنی

  3. علی می‌گوید

    میدونی این مطالب درچه زمانی سازگاروکارامد هست،،زمانی کارداری پول وسرمایه داری خودبه خود بدون اینکه به این مطالب عمل کنی دارای انرژی زیادی میشی که غیرقابل وصل شدنیست
    ازخودم شروع میکنم باید دراین شرایط قراربگیرد منکه نه کاردارم نه یک ریال پولی که بتونم
    انگیزه ای خلق کنم، کجای کاری عزیزاینهابرای توغصه هاست نه روزگارحال
    نفس شماازجای گرم بیرون میاد چنددرصد شمایی که پول وسرمایه دارید فکرخواندن این چرندیاتی دارید،پول انرژی میاره،فکروایده خوب میاره،تصمیم‌گیری درست میکنی،بازهم هست یکماسرکارنرووپس اندازهایی کردی راخرج کن تامثل بنده شوی بعد خرتودرست سرجایش میبندی