لبخند جذاب؛ چطور لبخند بزنیم تا جذاب‌تر باشیم؟

4

لبخند زدن معجزه می‌کند. باور ندارید؟ یکی از رفتارهایی که باعث افزایش جذابیت افراد می‌شود، لبخند زدن است. لبخندزدن باعث می‌شود شما فردی مثبت و دوست‌داشتنی به‌نظر برسید. با لبخندزدن اثرات عاطفی و ارتباطی مثبتی به‌شکل ناخودآگاه و تلویحی در دیگران ایجاد می‌کنید. لبخند جذاب کلید موفقیت شما در رابطه‌های مختلف خواهد بود.

البته لبخند داریم تا لبخند. لبخند انواع گوناگونی دارد که می‌توانند کارکردهای معنایی مختلفی را به مخاطب متبادر کنند. مثلا لبخند از روی تمسخر می‌تواند آثار منفی زیادی داشته باشد و همان‌طور که نیت‌تان منفی است، عواقب آن هم منفی و نامطلوب باشد. اما برای اینکه لبخند جذاب‌ شما، برگ برنده‌ی ارتباطات‌تان بشود، باید با انواع لبخند بیشتر آشنا بشوید.

رونیکس

لبخندی که اعتماد به شما را خدشه‌دار می‌کند

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که افرادی که لبخند می‌زنند، دوست‌داشتنی‌تر و جذاب شناخته می‌شوند، اما افراد با چهره‌ی عبوس و غمگین زیاد طرفداری ندارند و نفوذناپذیر به‌نظر می‌رسند. حالت چهره‌ی ما وقتی عبوس هستیم، پیام‌هایی ناخودآگاه به محیط می‌فرستد و به‌طور ضمنی اعلام می‌دارد که میلی به برقراری ارتباط با دیگران ندارد.

لبخندهای زیادی و اغراق‌شده نیز چندان راه مناسبی برای برقراری ارتباط نیستند. مثلا فرض کنید که در جلسه‌ای رسمی و کاری حاضر هستید و شخصی آن سوی میز مذاکره، با لبخندی از بناگوش دررفته مدام جلب‌توجه می‌کند. بدیهی است که این نوع از لبخند نیز چندان مطلوب نیست و می‌تواند اعتماد سایرین به شما را خدشه‌دار کند.

حتما می‌پرسید، بالاخره لبخند بزنیم یا نه؟ بله لبخند بزنید، چراکه نه، اما با ما همراه باشید تا به شما سازوکار لبخندزدن و انواع آن را بگوییم. الفبای لبخند جذاب ساده است، اما به‌کارگیری آن را باید بدانید.


حتما بخوانید: چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیم؟

مغز انسان برای لبخند واقعی و مصنوعی تفاوتی قائل نیست

در روابط اجتماعی نباید بیش‌ازحد خندید؛ به‌ویژه وقتی قرار است عضوی از گروهی بشوید و با آنها جوش بخورید باید در حدی متعارف از لبخندزدن استفاده کنید. حد تعادل را طوری رعایت کنید که به اعتماد به نفس تان خدشه وارد نشود.

از سوی دیگر اخم مدام و چهره‌ی عبوس هم شما را از ارتباط مؤثر دور می‌کند. در اینجا لازم است نکته‌ی مهمی را مطرح کنیم: با رعایت حد تعادل لبخند بزنید و یادتان باشد که لزوما نباید از ته دل و به‌خاطر شادی زایدالوصف لبخند به لب داشته باشید. حتی اگر بدون دلیلی ویژه لبخند بزنید، مغز این واکنش را به‌حساب شادی درونی شما می‌گذارد و باعث می‌شود انرژی مثبت داشته باشید.

وقتی الکی می‌خندید و لبخند می‌زنید بخشی از مغز که با شادی در ارتباط است، فعال می‌شود و اندورفین ترشح می‌کند.

لبخند زنان از دید مردان چه معنایی دارد

لبخند جذاب و معنایش

لبخند و خنده دو بال جذابیت برای پرواز زنان به سوی جذابیت هستند. البته این موضوع برای مردان نیز صادق است. از سوی دیگر مردان معتقدند اگر بتوانند باعث لبخندزدن و خنده‌ی زنان باشند، آنها را به خود جذب کرده‌اند. پس این نکته را نیز به‌عنوان سرنخ در ذهن داشته باشید.

اگر می‌خواهید مردی را نسبت‌به توجه‌تان به او آگاه کنید، شاید لبخندزدن و خندیدن به حرف‌های بامزه‌اش ایده‌ی بدی نباشد. وقتی زنان لبخند می‌زنند و می‌خندند، از دید مردان شاد به‌نظر می‌رسند و مرد احساس می‌کند که حرف‌هایش خنده‌دار و جذاب بوده است.


حتما بخوانید: ۵ ویژگی رفتاری زنان که برای مردان بیشترین جذابیت را دارد

انواع لبخند و اثرات آن

همه‌ی ما دوست داریم در موقعیت‌های مختلف موردتوجه واقع بشویم و دوست‌داشتنی باشیم. لبخند جذاب یکی از ترفندهای زبان بدن برای دوست داشتنی شدن است. اما برای اینکه لبخند جذاب داشته باشیم و نتایجی مثبت از آن دریافت کنیم، باید نکاتی را بدانیم:

لبخند جذاب کج

لبخند جذاب کج

کلارک گیبل را می‌شناسید؟ نیمی از جذابیت کلارک به‌خاطر لبخندهای کج و یک‌وری‌اش بود. این شیوه از لبخندزدن برای مردان و زنان جذاب است و هر دو آن را بسیار زیاد می‌پسندند. برای مردان، این نوع از لبخند جذاب، متبادرکننده حفاظت و حمایت مردانه است و زنان آن را صمیمیت و گرمی می‌دانند.

دلیل این جذابیت چیست؟ وقتی کسی چنین لبخندی می‌زند، حالتی کودکانه، بازی‌گوش و مرموز پیدا می‌کند. وقتی مردان با این نوع لبخند رو‌به‌رو می‌شوند، احساسات حمایت‌گرانه‌شان نسبت‌به صاحب لبخند بیدار می‌شود و اولین گام برای تشکیل رابطه میان یک زوج برداشته می‌شود.

مثلا پرنسس دایانا نیز ازجمله افراد معروفی بود که چنین لبخند جذابی را در چهره‌اش داشت و این ویژگی نیز یکی از جذابیت‌های او بود.


حتما بخوانید: ۸ راه علمی برای جذاب‌تر شدن

لبخند با لبان فشرده و بسته

لبخند با لب بسته - لبخند جذاب

بعضی از لبخندها نیز نشان‌دهنده‌ی راحت‌نبودن فرد هستند، طوری‌که انگار معذب است. این افراد لب‌ها را به‌هم می‌فشارند و دندان‌هایشان اصلا پیدا نیست. این نوع لبخند در مردان و زنان معنای متفاوتی دارد.

وقتی زنان چنین لبخندی می‌زنند، به‌معنای این است که نمی‌خواهند نظر و احساس منفی خود را بروز بدهند و زنان دیگر نیز آن را به عنوان نشانه‌ای از واکنش منفی صاحب لبخند، نپذیرفتن و مخالفت می‌دانند و درمی‌یابند که باید محتاط‌تر عمل کنند. اما این نوع از لبخند در مردان معنای واضح‌تری دارد و علی‌رغم اینکه چندان جذاب و مثبت نیست، معنای واکنش‌های درونی مرد را راحت‌تر منتقل می‌کند.

این نوع لبخند می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از کنجکاوی درباره‌ی صحبت و شخصیت دیگران نیز باشد که کمی رازآلودگی نیز در خود پنهان دارد. اگر می‌خواهید آزاد و سرراست به‌نظر برسید، باید طوری لبخند بزنید که دندان‌هایتان مشخص باشد.


حتما بخوانید: جزئیاتی که مردم بر اساس آنها شخصیت شما را قضاوت می‌کنند

لبخند با دهان باز

لبخند جذاب با دهان باز

این نوع لبخندزدن تا حدود زیادی به‌شکل غیرارادی صورت می‌گیرد، اما اگر بدانید که چگونه طبیعی رفتار کنید و این نوع از لبخند جذاب را به‌کار بگیرد، قطعا موفق خواهید بود و خود را به‌عنوان فردی شاد و سرزنده نشان خواهید داد.

این نوع لبخند، نیازمند نسبی بازکردن دهان است. لازم نیست آن‌قدر دهان‌تان را باز کنید که زبان کوچک نیز از انتهای گلو دیده شود، اما طوری بخندید و لبخند بزنید که فک پایین متمایل به پایین باشد. دیده‌اید که دلقک‌ها چگونه لبخند می‌زنند و کمی اغراق را چاشنی لبخند خود می‌کنند؟ شما نیز باید از این فن استفاده کنید.

این لبخند جذاب نیز می‌تواند شما را در موقعیت‌های گوناگونی یاری کند. مثلا اگر می‌خواهید به‌عنوان رئیسی خوش‌خلق و راحت با سایر کارمندان ارتباط بگیرید، از این نوع لبخند جذاب غافل نشوید. در کل، این مدل از لبخند، شما را با رفتاری دوستانه جلوه‌گر می‌کند.

در موقعیت‌های رسمی این نوع لبخند توصیه نمی‌شود، زیرا انجام آن می‌تواند نشانه‌ی جدی‌نبودن شما باشد و میزان تأثیرگذاری روی دیگران را کاهش بدهد.

لبخند جذاب در معاشرت‌ها و ارتباطات اجتماعی‌تان بسیار مهم است. از خودتان بپرسید که چقدر لبخند می‌زنید؟ اگر کم لبخند می‌زنید، سعی کنید بیشتر این واکنش سحرآمیز را در ارتباطات‌تان داشته باشید. یادتان باشد که هر موقعیتی، نوع خاصی از لبخند را می‌طلبد. به برداشت‌هایی هر نوع لبخند نیز بیندیشید.


در ادامه بخوانید: ۵ رازی که به افراد جذاب کمک می‌کند هر که را بخواهند جذب خود کنند
منبع lifehack
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. Zeini😍 می‌گوید

    It was the most fascinating essay that I have ever read😍😍

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      thanks a lot dear zeini

  2. علی می‌گوید

    یکم ناقص بود …چون شما فقط سه نوع لبخند اصلی را معرفی کرده بودید و جا داشت چند تای دیگه هم معرفی کنید

    1. نیلوفر شهدوست می‌گوید

      چند تا لبخند دیگه داریم دوست عزیز؟ :))