کتاب آنگونه که انسان می اندیشد؛ چطور با قدرت ذهن به هر چه می‌خواهیم برسیم

0

شناسنامه کتاب

  • عنوان اصلی کتاب: As a Man Thinketh
  • عنوان کتاب به فارسی: آنگونه که انسان می اندیشد
  • نویسنده: جیمز آلن
  • سال انتشار: ۲۰۰۶

درباره‌ی کتاب

اولین نسخه‌ی کتاب آنگونه که انسان می اندیشد در سال ۱۹۰۳ منتشر شد. این کتاب در واقع یک مقاله‌ی ادبی است. مقاله‌ای در مورد قدرت تفکر، مخصوصا قدرت تفکر در مورد مسائل خوشحال‌کننده و زیبا. آلن تلاش کرده متن کتاب را هرچه ساده‌تر بنویسد. به همین خاطر خواننده به‌راحتی می‌تواند آموزه‌های او را متوجه شود. در نتیجه عمل کردن به این آموزه‌ها و پیشنهادها هم خیلی سخت نیست. آلن به شما یاد می‌دهد کلید همه‌چیز، چه خوب چه بد در ذهن شماست. هرچه وارد زندگی‌تان می‌شود تحت کنترل افکار شماست. اگر صبورانه و هوشمندانه بر اساس این افکار عمل کنید می‌توانید زندگی‌ خود را از نو بسازید و شرایط آن را تغییر دهید. آلن می‌گوید:

  • این کتاب به شما کمک می‌کند به خودتان کمک کنید؛
  • این کتاب راهنمایی برای افراد متفکر است؛
  • این کتاب در مورد قدرت و استفاده‌ی صحیح از افکار است.

آیا این کتاب برای شماست؟

کتاب آنگونه که انسان می اندیشد برای کسانی است که به دنبال دانایی واقعی هستند. کسانی که می‌خواهند زندگی خود را از نو رقم بزنند. در این کتاب نویسنده مصرانه می‌گوید: اولین مسئولیت شما این است که از آگاهی خود به درستی استفاده کنید. آلن همچنین در این کتاب از اضطراب سخن می‌گوید. اضطرابی که وقتی قدرت آگاهی خود را درک می‌کنید دامن‌گیر شما می‌شود. او می‌گوید وقتی می‌بینید افکار شما چقدر اهمیت دارند نگران همه‌ی افکار منفی خود می‌شوید. همچنین ممکن است نگران شوید که نتوانید ذهن خود را کنترل کنید.

رونیکس

آلن در این کتاب به شما می‌گوید این طبیعت انسان است. شما تنها کسی نیستید که این ترس را دارید. برای اینکه کنترل خواسته‌ها و افکار خود را به دست بیاورید باید همیشه درگیر آنها باشید. باید از ذهن خود آگاه باشید ولی خود را زیادی سرزنش نکنید. باید بتوانید افکار منفی را به گذشته بسپارید و فقط به زمان حال فکر کنید. آلن می‌گوید باید روی آنچه می‌خواهید تمرکز کنید. اگر نمی‌دانید چه می‌خواهید روی افکاری تمرکز کنید که به شما می‌گویند چه می‌خواهید. این تنها راه موفقیت است.

کتاب آنگونه که انسان می اندیشد حجم زیادی ندارد و احتمالا در کمتر از یک ساعت می‌توانید آن را تمام کنید. ولی همه‌ی کسانی که آن را خوانده‌اند اصرار دارند یک بار خواندن آن کافی نیست. هر بار که این اثر ارزنده را می‌خوانید متوجه نکات جدیدی می‌شوید. هر بار تأثیری که کتاب روی شما می‌گذارد متفاوت است.

در حاشیه

جیمز آلن کتاب‌های زیادی در همین رابطه نوشته است. «ذهن شما غالب است»، «آنگونه که یک زن می‌اندیشد»، «هشت ستون موفقیت»، «از فقر تا قدرت» بهترین نمونه‌های نثر آلن هستند.

جیمز آلن را به عنوان یکی از پایه‌گذاران کتاب‌های توسعه فردی می‌شناسند. او در سال ۱۸۶۴ در انگلستان به دنیا آمد. بعد از مرگ پدرش، او به ناچار مدرسه را ترک کرد و وارد بازار کار شد. در سال ۱۸۹۸ بالاخره کاری را پیدا کرد که با روحیات او سازگاری بیشتری داشت: نویسندگی در روزنامه‌ی «هرالد عصر طلایی». در همین سال‌ها بود که او اولین کتاب خود را به نام «از فقر تا قدرت» منتشر کرد. بعد از آن آلن تا زمان مرگش در سال ۱۹۱۲ سالی یک کتاب نوشت.


در ادامه بخوانید: کتاب حالا نقاط قوت خود را کشف کن؛ کتابی که کمک می‌کند استعدادهای خود را پیدا کنید
تهیه شده در chetor
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.