چالش زندگی من: بهترین روش های مهاجرت برای من کدامند؟

0

امروزه به دلایل متفاوتی همچون ادامه تحصیل، یافتن شرایط کاری بهتر، بدست آوردن رفاه مالی و اقتصادی و به طور کلی رضایت بیشتر از زندگی، افراد بسیاری به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت به آمریکا ، کانادا و یا نقاط دیگری از جهان می باشند.

اینکه آیا مهاجرت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود یا خیر، بستگی به سبک زندگی، خلقیات، توانمندی‌ها، مهارت‌های فردی و اجتماعی، عادات، رسوم و عقاید شما خواهد داشت اما بی‌شک اگر در یافتن مسیر مناسب برای رسیدن به هدف‌تان درست گام بردارید، مهاجرت می‌تواند فصل جدیدی در زندگی شما باشد.

رونیکس

می‌دانیم که مهاجرت به کشورهایی از قبیل کانادا، آمریکا، استرالیا و آلمان برای اشخاصی که در زمینه‌های حقوقی و مهاجرتی تخصصی ندارند می‌تواند مراحل و روند پیچیده و گیج کننده‌ای داشته باشد.

اگر شما هم به‌دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا یا آمریکا هستید یا خواهان آشنایی با مفاهیمی همچون شهروندی، انواع گرین کارت آمریکا یا کسب اطلاعاتی دربارهٔ چگونگی تحصیل و کار در ایالات متحدهٔ آمریکا هستید، پیشنهاد ما این است که در این راستا از مراکزی همچون مرکز مشاوره حقوق ایران که متخصص و ارائه دهنده تمامی خدمات در حوزهٔ مهاجرت است، کمک بگیرید تا شانس خود را برای زندگی بهتر در آمریکا از دست ندهید. این مرکز با سالها سابقه در امور مهاجرت می‌تواند شما را در محقق ساختن این آرزو راهنمایی و همراهی کند.

شما می‌توانید با روش‌های مختلفی اقدام به مهاجرت نمایید. این روش‌ها می‌توانند شامل مواردی همچون مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق خویشاوندان، مهاجرت از طریق ازدواج یا نامزدی، پناهندگی، تخصص، خوداشتغالی و غیره باشند.

در اینجا سعی داریم به تعدادی از این روش‌ها بپردازیم:

مهاجرت به آمریکا از طریق استخدام

در کشوری مانند آمریکا که همه چیز بر پایهٔ رقابت است، دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در آمریکا (job offer)، اخذ ویزای کار و مهاجرت به آمریکا از طریق استخدام، شما را با چالش‌های متفاوتی ازجمله وجود رقبای بسیار، مواجه می‌سازد. در ابتدا نیاز به داشتن ویزای کار و سند مجوز استخدام (EDA) است. انواع ویزای کار در این زمینه وجود دارد که هرکدام شرایط و مشخصاتی خاص دارند و گروه خاص و مشاغل مشخصی را پوشش می‌دهند.

  • ویزای کار موقت (H1B و H2B)
  • ویزای کار دائم (EB1، EB2، EB3، EB4 و EB5)

چنانچه مشتاق هستید تا مهاجرت به آمریکا از طریق استخدام را پیگیری کنید، ابتدا لازم است مدارک زیر را تهیه کنید:

  • پاسپورت؛
  • عکس پاسپورتی؛
  • گواهی عدم سوءپیشینه؛
  • گواهی تمکن مالی؛
  • تکمیل فرم درخواست ویزا؛
  • رسید پرداخت هزینهٔ ویزا؛
  • رزومهٔ قوی؛
  • مدرک تحصیلی یا مهارت بسته به نوع ویزای درخواستی.

مهاجرت به آمریکا از طریق نامزدی

برای اینکه نامزد آمریکایی شما بتواند برای شما ویزای نامزدی آمریکا را دریافت کند وی باید دارای موارد ذیل باشد:

  • نامزد شما باید دارای شهروندی آمریکا باشد.
  • شما باید تا ۹۰ روز بعد از ورود به آمریکا ازدواج کنید.
  • شما و نامزدتان به‌طور قانویی آزاد به ازدواج هستید. (این امر به این معنی است که هر دوی شما باید به‌طور قانونی از همسر سابق خود جدا شده باشید)
  • شما و نامزدتان باید حداقل یکبار در طی دوسال قبل از درخواست ویزای نامزدی آمریکا، با هم ملاقات کرده باشید.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

کانادا ازجمله کشورهایی است که دانشگاه‌های معتبر در سطوح جهانی بسیاری را در خود جای داده است. هر ساله تعداد متقاضیان و دانشجویان بین‌المللی در این کشور رو به افزایش است. به منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا شما باید از یکی از دانشگاه‌های کانادایی پذیرش داشته باشید. به این منظور باید مکاتباتی با هر دانشگاه انجام شود که طی آن مدارک تأیید و ترجمه شده شما همراه با فرم درخواست پذیرش پیوست گردد.

اینها تنها تعدادی از روش‌های ممکن برای مهاجرت به آمریکا هستند که به اختصار بیان شده‌اند. اگر شما تصمیم خود، مبنی بر اقدام برای مهاجرت را گرفته اید، بدانید که این تازه آغاز راه خواهد بود چرا که انتخاب بهترین روش مهاجرت که از هر نظر برای شما مناسب باشد، می‌تواند به یک چالش بزرگ در زندگی‌تان بدل شود.

بنابراین سعی کنید در این مسیر از افراد مطلع و کارشناس کمک بگیرید تا به افکار و آمال شما جهت و سمت و سویی واقع گرایانه بدهند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.