ارتقای روح یا ارتقای مغز؟

2

در زندگی مدرن خشونت،فساد،نابرابری و فقر یک امر مستمر است.ضربات متعدد چاقو،آتش زدن و سوزاندن جسد،سلفی با جنازه در سکانسی پانزده دقیقه ای با پلان های غم بار نشانگر خشونتی عمیق در جامعه است.

جامعه ی ایران دچار بد اخلاقی شده و باید میزان آن را کم کرد. یکی از مهم ترین مکان های تربیتی برای کودکان مدرسه است.مدرسه باید نیاز های مختلف دانش آموزان را تامین کند.همچنین مدرسه تایین می کند کودک در سال های تحصیلی مختلف چه چیزی را باید فرا گیرد.

هنر بايد از خشونت جلوگيري كند و فقط هنر است كه از عهده چنين كاري بر مي‌آيد. (لئون تولستوي)

رونیکس

هنر در دروس مدرسه درسی ناآشنا نیست اما به گونه ای ناآشنا جایش را با خواندن قواعد ریاضی و نوشتن زبان فارسی تعویض می کندو این یعنی هیچ وقت زمانی برای درمان روحی کودکان دبستانی صورت نمی گیرد و اگر هم صورت بگیرد کم تر از یک ساعت در هفته که آن هم در اکثر موارد به شیوه ای پیش پا افتاده و قدیمی انجام می شود و از اهمیت آنچنانی برخوردار نیست.

شاید این که بگوییم هنر درس جدیدی برای اضافه شدن نیست صحیح باشد اما راه حل برای بهبود نظام آموزشی همیشه در چشم انداز دوری قرار ندارد ولی ما دنبال موضوع عجیبی برای آموزش میگردیم .اگر بگوییم افزودن درسی جدید مانند آموختن مهارت های زندگی به صورت جدا گانه برای دختران و پسران و یا آموختن محتوای زیستن تا حدی قابل قبول باشد اما جامعه ی ما قبل از آموختن مهارت های زندگی به کودکانی با روح سالم سرشار از شادی و عاری از خشونت نیار دارد تا بتوانند درآینده دور از افسردگی،جنایت و اعتیاد آینده ی ایران را به شیوه ای متفاوتی رقم بزنند.

نقاشی راهی است برای کمک کردن به کودک برای سازندگی بهتر با دنیای اطراف همچنین نقاشی در امر شناخت و درمان کودکان مناسب است که یکی ار این مشکلات پرخاشگری است.خشونت در سطوح مختلف وجود دارد اما مشکلی که ما با آن رو به رو هستیم در این است که خشونت در جاهایی وجود دارد که انتظار نمی رود مثلا خشونت بین دو برادر،والدین و فرزندان و خشونت بین دو دوست

منظور از هنر درمانی پرورش یک هنرمند نیست بلکه اراعه ی یک فرصت به فرد است تا از راه وسایل گوناگون (رنگها،خمیر مجسمه سازی و…)احساسات،عواطف،نیاز ها و حتی دانسته های خود را به نحوی که مایل است بیان کند.

هنر روان کودکان را درمان می کند و از جرایم اجتماعی می کاهد بدون اینکه سعی کند آنها چیزی را حفظ کنند یا نیاز به فهمیدن آن داشته باشند هنر تاثیر مستقیمی بر ذهن ناهوشیار فرد می گذارد خلاقیت را پرورش می دهد،تمرکز را قوی می کند،اعتماد به نفس آن ها را بهبود می بخشد،به آنها آزادی و رهایی می بخشد و حس عمیق و لذت بخش شادی زا به آنها تقدیم می کند.

هنر ملكه همه دانش‌هايي است كه آگاهي را به مردم جهان منتقل مي‌كنند(لئوناردو داوينچي)

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. mzrali می‌گوید

    کاااااااملا موافقم

  2. عیسی می‌گوید

    سلام مقاله خوبی بود.