۷ راز زیبایی از زبان متخصصان پوست

مراقبت از پوست به دغدغه‌ی روزانه بسیاری از خانم‌ها و حتی آقایان تبدیل شده است. متخصصین پوست همواره صرف‌ِنظر از نوع پوست و سن و سال هر فرد توصیه‌های مشترکی برای مراقبت از پوست در طولانی‌مدت دارند. با ما همراه باشید تا ۷ نکته‌ای را که متخصصین پوست بسیار بر آنها تأکید دارند مرور کنیم.

۱. محصولات پوستی را به‌صورت مستمر مصرف کنید

توصیه‌ها مراقبت از پوست- استمرار در مصرف محصولات

رونیکس

باید به محصول جدید زمان بدهید تا عملکرد خودش را بر روی پوست نشان بدهد، با این حساب اگر می‌خواهید تأثیر محصول جدیدی را که برای سلامت پوست‌تان خریداری کرده‌اید ببینید، باید آن ‌را روزانه و ماه‌ها مصرف کنید. برای نمونه اگر از محصولات درمان‌کننده چین و چروک دور چشم استفاده می‌کنید، باید این ترکیبات را هر روز صبح و بعد از ظهر دور چشم خود استفاده کنید تا نتایج آن را به‌خوبی مشاهده کنید.

۲. از تغییر محصولات پوستی نترسید

بهتر است محصولات مختلفی که سال‌هاست از آنها استفاده می‌کنید را تغییر دهید چرا که دائما محصولات جدیدتری به بازار می‌آیند. از طرف دیگر بافت پوست شما نیز در درازمدت دچار تغییر می‌شود و دلیلی ندارد کرمی که سال گذشته بر روی پوست شما تأثیر زیادی داشته، امسال نیز به همان اندازه تأثیر‌گذار باشد. سعی کنید در خصوص انتخاب محصولاتِ جدیدِ مراقبت از پوست دیدگاهی باز داشته باشید؛ هیچ لزومی ندارد که به استفاده از یک محصول خاص، اصرار داشته باشید.

۳. از هم اکنون به فکر استفاده از محصولات ضد چروک پوست باشید

توصیه‌های مراقبت از پوست-محصولات ضد چروک

بیش‌تر افراد، پس از این که علائم پیری را روی پوست صورت خود مشاهده می‌کنند، به فکر استفاده از محصولات ضد چروک می‌افتند. بد نیست بدانید فرایند پیری پوست به شیوه‌های مختلفی از سنین جوانی آغاز می‌شود. علاوه بر تغییرات بنیادی ازجمله تحلیل بافت استخوانی و بافت چربی که باعث ایجاد چین و چروک‌های ظریف می‌شود، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز باعث آسیب‌های پوستی مانند ایجاد نقطه‌هایی قهوه‌ای بر روی پوست می‌شوند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند از کرم‌ ضد آفتاب با میزانSPF۳۰ یا بیشتر به‌صورت روزانه استفاده کنید و اگر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارید، هر دو ساعت یک‌ بار آن را تمدید کنید. در کنار استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، از لوسیون‌های مرطوب‌کننده هم غافل نشوید چرا که آنها سَد محافظتیِ پوست را حفظ می‌کنند. در این بین استفاده از شیوه‌‌های لیزر درمانیِ سطحی نیز برای برطرف کردن تیرگی و چروک‌های ظریف پوست مؤثر است.

۴. مراقب کاهش وزن شدید خود باشید

افراد جوان در حین فرایند لاغری، پوست صورت‌شان حالت صاف و صیقلی خود را حفظ می‌کند، همچنین به دلیل‌ برخورداری از حالت کشسانی بیشتر، پوست‌شان سریع‌تر به حالت اولیه‌ی خود بازمی‌گردد. اما پس از ۴۰ سالگی اگر کاهش وزن زیادی داشته باشید، پوست اطراف چشم‌ها و گونه‌هایتان دچار فرورفتگی می‌شود و لب‌هایتان نیز باریک‌تر خواهند شد که در نهایت باعث می‌شود ظاهری لاغر و نحیف داشته باشید. از طرف دیگر از آنجایی که چربی لایه‌های زیرین پوست در سنین‌ بالا کاهش پیدا می‌کند، پوست حالت کشسان خود را از دست داده و سست می‌شود. در صورتی که بعد از طی این فرایند تصمیم بگیرید دوباره افزایش وزن داشته باشید این اضافه‌وزن دیگر تأثیری بر روی پوست صورت شما نخواهد داشت و این یک راه یک‌طرفه‌ است، پس بهتر است بعد از ۴۰ سالگی در کاهش وزن زیاد عجله نکنید.

۵. از سلامتی دندان‌ها غافل نشوید

مراقبت از پوست-مراقبت از دندان‌ها

هر از گاهی برای چکاپ و بهداشت دندان‌ها سری به دندان‌پزشک بزنید. جالب است بدانید سلامت و تراکم استخوان‌های دندان در جلوگیری از چین و چروک‌های دور دهان بسیار اهمیت دارند. اگر دندان‌های شما وضعیت مطلوبی نداشته باشند ممکن است منجر به کاهش تراکم استخوان‌‌های فک و گونه شوند و با توجه به اینکه این استخوان‌ها نگه‌دارنده‌ی پوست دور دهان هستند، آسیب‌دیدگی آنها منجر به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست صورت خواهد شد.

۶. مصرف مکمل‌های پوستی را فراموش نکنید

کلا‌ژن کلید جوان‌سازی پوست است. وجود پروتئینی به نام کلاژن برای استحکام ساختار پوست ضرورت دارد و در صورتی که کلاژن پوست کاهش یابد،‌ پوست حالت کشسان خود را از دست می‌دهد و سبب ایجاد چین و چروک می‌گردد. در کنار کلاژن از مصرف ترکیباتی که الاستین در آنها وجود دارد نیز غافل نشوید چرا که خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می‌کند. برای دستیابی به نتایج بلندمدت در مراقبت از پوست، باید از مکمل‌های حاوی کلاژن و الاستین استفاده کنید. برخی لوسیون‌های پوستی هم حاوی مقادیری از این دو پروتئین ارزشمند هستند.

۷. مصرف کرم‌های ضد آفتاب را جدی بگیرید

توصیه‌های مراقبت از پوست-مصرف کرم ضد آفتاب

مهم‌ترین کاری که باید برای مراقبت از پوست‌تان و به حداقل رساندن آثار افزایش سن یا پیری زودرس بر آن انجام دهید،‌ حفاظت از پوست‌تان در مقابل آفتاب است. افراد زیادی بر این باورند که زیاد در معرض آفتاب قرار نمی‌گیرند، اما باور کنید حتی اگر روزی ۵ دقیقه‌ هم زیر نور آفتاب حضور داشته باشید، این امر در درازمدت عوارض نامطلوبی برای پوست شما در پی خواهد داشت. در واقع این‌گونه باید گفت که مبارزه شما در برابر آفتاب، تمامی ندارد و به همین دلیل باید هر چه زودتر خرید کرم‌ ضد آفتاب مناسب را در اولویت برنامه‌های مراقبت از پوست‌تان قرار دهید.

همچنین تا حد امکان در ساعات ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، اگر هم برنامه‌ی شما به نحوی است که نمی‌توانید آن را تغییر دهید و باید در این ساعت‌ها بیرون از منزل و در زیر نور آفتاب حضور داشته باشید، سعی کنید تا حد امکان پوستِ تمامی قسمت‌های بدن‌تان پوشیده باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 3 دیدگاه)
  1. طاهره قنواتی می‌گوید

    دیدگاه شما …لطفا یک کرم لایه بردار بسیار خوبی برای پوست معمولی به من معرفی کنید

    1. Ord Me می‌گوید

      درود به شما دوست عزیز

      استفاده از لایه بردارها، شرایط خاصی دارد.
      نوع پوست ( چرب، خشک، معمولی یا حساس)، سن شخص و اینکه ضخامت پوست طبیعیست یا نه در انتخاب لایه بردار مناسب تاثیرگذار است و با توجه به این موارد می‌توان تشخیص داد که چه درصد لایه برداری مناسب شما است.

      با این حال در ادامه، لینک چند محصول مناسب و معتبر به شما معرفی خواهد شد.
      https://ordme.com/isis-pharma-glyco-a-12
      https://ordme.com/rexsol-20-aha-multi-action-cream

      سپاس از همراهی شما

  2. عاطی می‌گوید

    با سلام و وقت بخیر ۲۶ ساله هستم با جنس پوست مختلط ممنون میشم یه آبرسان و دور چشم مناسب با پوستم معرفی کنید