رشد سریع مو با موادی که شما را از ریزش مو نجات می‌دهد

امروزه ریزش مو به یکی از دغدغه‌های عمومی افراد تبدیل شده است. این مشکل به دلایل مختلفی از جمله استرس، آلودگی هوا، تغذیه‌ی نادرست، مشکلات هورمونی، کم خوابی و … رخ می‌دهد. روش‌های گوناگونی در سراسر دنیا برای درمان ریرش و رشد سریع موی سر به کار گرفته می‌شود. در این مقاله به ویژگی‌های محصولات رشد مو و چندین مورد از روش‌های سنتی در این زمینه می‌پردازیم. توجه داشته باشید که قبل از انتخاب و به کارگیری محصولات و درمان‌های سنتی با یک متخصص مشورت کنید و در نهایت به درمان خود نیز پایبند باشید.

محصولات رشد سریع مو

محصولات رشد مو-ویژگی‌های مشترک

رونیکس

افزایش جریان خون در بافت پوست سر و اطراف ریشه‌های مو از مهم‌ترین عوامل تسریع رشد موهاست. به‌صورت طبیعی با ماساژ پوست سر می‌توانید به افزایش جریان خون در بافت‌های سلولی پوست سر خود کمک کنید. از طرفی داروها و محصولات افزایش رشد مو فارغ از اینکه تحت عنوان چه برندی به فروش می‌رسند باید بتوانند به‌خوبی این مهم را به انجام برسانند.

۱. شامپوها

بسیاری از محصولاتی که با اسامی گوناگون به‌عنوان محصولات رشد سریع مو شناخته می‌شوند در گروه شامپوها جای می‌گیرند. این دسته از شامپوها به‌طور معمول حاوی مقادیری ماینوکسیدیل، کافئین، انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها بخصوص ویتامین B6 و B3 هستند. این شامپوها در بسیاری از موارد، فرایند شست‌وشوی موهای شما را بهبود می‌بخشند و در برخی موارد نیز موجب کاهش ریزش موی سر شما خواهند شد. در هر صورت شامپوها به‌تنهایی تأثیر چشم‌گیری در رشد مجدد موهای شما ایفا نخواهند کرد و باید به‌صورت موازی با درمان‌های دیگر به کار گرفته شوند.

۲. محلول‌ها

بخش دیگری از محصولات رشد مو را محلول‌هایی تشکیل می‌دهند که ممکن است آنها را از عطاری‌ها و به‌صورت دست‌ساز تهیه کنید یا مستقیما محصولات مورد نظر را از داروخانه خریداری کنید. در هر صورت ترکیبات آنها در برخی موارد یکسان است، به عنوان مثال ممکن است ترکیباتی از جمله گیاه گزنه، عصاره‌ی سیر، رزماری، آلوئه‌ورا، گیاه دم اسبی، حنا و … را در هرکدام از آنها مشاهده کنید. همچنین در صورتی که محصول مورد نظر شیمیایی باشد حتما حاوی مقادیری ماینوکسیدل است که از ریزش شدید مو جلوگیری و به رویش مجدد آن کمک می‌کند اما در صورت قطع ناگهانی مصرف دارو، مجددا شاهد ریزش شدید مو خواهید بود.

۳. مکمل‌ها

ریزش مو به دلایل متفاوتی ممکن است اتفاق بیفتد که یکی از آنها کمبود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رشد و تقویت موهاست. معمولا مصرف انواع ویتامین‌ها به‌صورت موازی با دیگر مراحل درمان توصیه می‌شود. در مصرف قرص‌های هورمونی مانند فیناستراید باید تا حد امکان احتیاط کنید و با پزشک مشورت کنید چرا که در برخی موارد عوارض این داروها ممکن است سلامتی شما را تحت تأثیر قرار بدهد.

درمان ریزش مو و رشد سریع آن به روش سنتی

درمان‌های گیاهی ریزش مو و رشد سریع موی سر

روش‌های زیادی در سراسر جهان برای درمان ریزش مو پیشنهاد شده است. افرادی که در به‌کارگیری آنها پافشاری کرده و نظم داشته‌اند معمولا به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌اند. برخی از این راه‌کارها را در ادامه مرور خواهیم کرد.

۱.گزنه و سیر

سیر و گیاه گزنه را ترکیب کنید و به‌مدت سی دقیقه بجوشانید. سپس عصاره‌ی به‌دست آمده را به مدت یک ساعت بر روی موها و پوست سر خود قرار دهید.

۲. سفیده‌ی تخم مرغ، روغن زیتون و عسل

سفیده‌ی تخم مرغ را با مقدار کمی روغن زیتون و عسل ترکیب کنید و بعد از بیست دقیقه روی سر خود قرار دهید. اجازه بدهید حداقل نیم‌ ساعت در این حالت بماند و در نهایت با آب ولرم موهای خود را شست‌و‌شو دهید.

۳. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به تنهایی تأثیر شگرفی بر ضخامت موها و درخشندگی آنها دارد. ابتدا ژل آلوئه‌ورا را جدا کنید و ریشه و ساقه‌ی موهای خود را به آن آغشته کنید. در صورتی که احساس ناراحتی نمی‌کنید آن را نشویید تا به‌خوبی جذب موهای شما شود.

۴. حنا، سدر و گیاه مورد

ترکیب این سه گیاه تأثیر شگرفی در سفت شدن ریشه‌های موی شما خواهد داشت. برای جلوگیری از رنگ گرفتن موها، نسبت حنا به هریک از دو گیاه دیگر را ۱ به ۳ در نظر بگیرید.

۵. هلیله سیاه و آملا

ترکیب دو گیاه هندی هلیله سیاه و آملا نیز در رشد سریع مو تأثیرگذارند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در این دو گیاه علاوه بر کاهش ریزش مو به جلوگیری از سفید شدن زودهنگام موها کمک می‌کنند. این دو گیاه را می‌توانید به صورت خوراکی مصرف کنید یا با روغن آنها را قبل از حمام مدتی روی سر خود قرار دهید.

۶.اسطوخدوس

روغن این گیاه را می‌توانید به همراه روغن‌های گیاهی دیگری از جمله رزماری، آویشن، هسته‌ی انگور و جوجوبا ترکیب کنید و روی پوست سر خود بمالید و حدود پنج دقیقه ماساژ دهید. این کار علاوه بر خون‌رسانی بیشتر موجب التیام پوست سر و افزایش رشد موها خواهد شد.

۷. ریشه‌ی گیاه بابا آدم

جوشانده‌ی غلیظ این گیاه را می‌توانید روی سر خود ماساژ دهید. این گیاه به تنهایی در کاهش ریزش و افزایش رشد مو تأثیرگذار خواهد بود. ترکیب این گیاه با گیاه رزماری نیز سبب تقویت ریشه‌های مو می‌شود.

۸. تخم کتان

دانه‌های کتان را در آب بجوشانید تا ترکیبی غلیظ و ژل مانند به دست آید. این ژل علاوه‌بر خاصیت مرطوب‌کنندگی سبب تقویت و رشد سریع موها خواهد شد.

۹. گیاه دم اسبی

مقداری از دم اسبی خشک شده را در آب قرار دهید و اجازه بدهید چند ساعت خیس بخورد. بعد از اینکه آب آن‌ را گرفتید اجازه دهید خنک شود. این محلول طبیعی را بر روی پوست و موی سر خود قرار دهید تا با افزایش جریان خون سبب تسریع رشد موهای شما شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. mohammadhasan shayanyfar می‌گوید

    ﺿﻤﻦ ﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ و ﻭﻗﺖ ﺑﺨﻴﺮ
    ﻣﻂﺎﻟﺐ سایت بسیار ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻋﺎلی است وامیدوارم که مطالب تنوع وتعدد بیشتر داشته بروز وپرکاربرد باشد .
    ﺑﺎ ﺗﺸﻜﺮ وسپاس

  2. mahsa razmi می‌گوید

    عالی و مفید

  3. mahsa razmi می‌گوید

    بسیار عالی بود درمورد سفیدی مو هم مطلب بزارید سپاس