چه کیکی برای جشن تولد کودکمان انتخاب کنیم؟

به نظر شما جالب‌ترین قسمت یک جشن تولد کدام قسمت است؟ آیا کودک‌تان هم مثل شما فکر می‌کند؟ بگذارید جور دیگری بپرسیم: در دوران کودکی برای شما جالب‌ترین قسمت جشن تولد کدام قسمت بود؟ بیش‌ترِ مردم در پاسخ به این سؤال از تزیینات جشن تولد یا کیک تولد کودک به عنوان جالب‌ترین قسمت جشن تولد نام می‌برند.

اکنون سؤال این است: حالا که شما می‌خواهید برای کودک‌تان جشن تولد برگزار کنید، چه نوع کیکی باید سفارش دهید؟ چگونه سفارش دهید و از کجا سفارش دهید؟

رونیکس

یک جشن تولد، بدون یک کیک خوب چنگی به دل نخواهد زد! به همین دلیل انتخاب یا تهیه‌ی صحیح کیک تولد کودک اهمیت زیادی دارد و اگر بخواهید کیک تولد کودک را به‌درستی انتخاب کنید این انتخاب دقت بیش‌تری می‌طلبد.

مرحله‌ی اول: انتخاب سوژه یا موضوع کیک

نخستین قدم والدین در انتخاب درست کیک تولد، تعیین موضوع و سوژه برای جشن تولد است. لابد می‌پرسید سوژه‌ی کیک تولد را چطور باید پیدا یا انتخاب کنیم؟

برخی از نکاتی که می‌تواند برای شما در انتخاب سوژه‌ی جشن تولد و کیک تولد فرزندتان الهام‌بخش باشد شامل موارد زیر است:

روش های پیدا کردن سوژه‌ی مناسب کیک تولد

۱. از فرزندتان مشورت بگیرید

برای انتخاب سوژه‌ی کیک تولد، قبل از سفارش یا تهیه‌ی کیک، اجازه دهید که فرزند دلبندتان نیز در این تصمیم‌گیری سهم داشته باشد، این امر بهترین منبع الهام برای شما خواهد بود!

۲. از قهرمانان کارتون‌ها الهام بگیرید

می‌توانید از قهرمان یا کاراکتر تلویزیونیِ مورد علاقه‌ی کودکتان برای طراحی و سفارش کیک جشن تولد کودک الهام بگیرید.

۳. به بازی فرزندتان دقت کنید

این امکان هست که از طریق دقت در بازی‌هایی که یکی‌یک‌دانه‌ی شما آنها را بیش‌تر دوست دارد به موضوع مناسب برای کیک جشن تولد او دست پیدا کنید! شما می‌توانید از بازی‌های فیزیکی یا بازی‌های رایانه‌ای مور علاقه‌ی فرزندتان در این مورد الهام بگیرید.

معمولا کودکان خردسال‌تر از مواردی چون کاریکاتورهای اشخاص، کاراکتر پرنسس‌ها، حیوانات باغ‌وحش و موجوداتی نظیر دایناسورها و سایر علاقه‌مندی‌های خاص خودشان به هیجان می‌آیند. در مورد کودکان کمی بزرگ‌تر، سعی کنید موضوع را بر روی یکی از علاقه‌مندی‌های آنان پیاده‌سازی کنید. این موضوع هر چیزی می‌تواند باشد، مانند یک ورزش، فیلم، یک راز، یا نکته‌ای علمی و مواردی مانند اینها. موارد و بازی‌های کودکانه‌ی بسیاری وجود دارند که می‌توان آنها را به سادگی وارد جشن تولد کودک کرد.

مرحله‌ی دوم: انتخاب طعم و مزه

طعمی را انتخاب کنید که بچه‌ها بیشتر دوست دارند. عموما بچه‌ها عاشق شکلات و خامه هستند. کیک‌های فوندانت زیبا و جذاب هستند ولی خود فوندانت مزه‌ی دلچسبی ندارد و در بسیاری از موارد کنار زده می‌شود.

حواس‌تان به حساسیت باشد! ممکن است یکی از مهمان‌های شما به برخی مواد کیک حساسیت داشته باشد. مثلا حساسیت به خشکبار و آجیل یا گلوتن از دسته حساسیت‌های رایج هستند. همچنین ممکن است بعضی‌ها رژیم‌های غذایی خاصی داشته باشند که نتوانند مثلا از شکر یا چربی معمولی استفاده کنند. اگر می‌خواهید این مهمانان هم از خوردن کیک لذت ببرند، به سراغ کیک‌های رژیمی بروید.

مرحله‌ی سوم: چگونه سفارش دهیم؟

نتیجه‌ی دو مرحله قبل، در این مرحله خود را نشان می‌دهد. به‌طور خلاصه، از روش‌های زیر می‌توانید کیک تولد فرزندتان را تهیه کنید. البته هرکدام شرایط و محسنات خود را دارد و شما بسته به شرایط خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید:

از قنادی نزدیک منزل سفارش بدهید

خب این اولین راهی هست که به ذهن شما خواهد رسید. یکی از مزیت‌های خوب این روش در سفارشات دقیقه نودی است. مثلا یهو یادتان میفتد که امروز تولد فرزند عزیزم است و من کیک نخریدم. خب می‌روید و از یخچال قنادی یک کیک خوشگل انتخاب می‌کنید و اگر خوش اقبال باشید و کیک‌ساز قنادی منزل نرفته باشد می‌گویید یک نوشته بر رویش بنویسد. البته قنادی‌ها از قبل هم سفارش می‌گیرند و می‌توانید از آلبوم‌های آنها انتخاب کنید. برای این کار معمولا دو تا سه روز زودتر باید اقدام کنید.

از یک قنادی معروف که درمورد آن شنیده‌اید خرید کنید

در این روش باید کمی زودتر مثلا از ۲-۳ روز قبل به قنادی بروید و طرح خود را انتخاب کنید و بسته به موقعیت منزل هم باید کمی در ترافیک شهر بچرخید. همین‌طور روز تولد، قبل از مراسم باید بروید و کیک خود را تحویل بگیرید. این یکی ممکن است باعث دیر رسیدن شما به منزل بشود. برخی از قنادی‌ها با دریافت هزینه‌ی جداگانه کیک را به محل جشن شما ارسال می‌کنند.

خرید از کانال‌های اینستاگرام و تلگرام

خرید کیک آنلاین

این روش یکی دو سالی است که خیلی باب شده. پروفایل‌های اینستاگرامی پرزرق و برق و قشنگ هستند ولی هنگام خرید از این فروشنده‌ها حتما به موارد زیر دقت کنید:

  • آیا این فروشندگان دارای موقعیت مشخص و مطمئن هستند؟ شماره تلفن ثابت هرچند شاخص محکمی نیست، با این حال از یک موبایل اعتباری معتبرتر است. اگر آدرس کارگاه در پروفایل درج شده باشد که چه بهتر.
  • آیا آنچه به شما تحویل می‌دهند، همانی چیزی است که سفارش می‌دهید؟ برای این موضوع باید مشتریان قبلی آنها را پیدا کنید.
  • آیا تعداد فالور یک شاخص ارزیابی است؟ البته اگر هواداران واقعی باشند این یک شاخص خوب است ولی این روزها بازار خرید و فروش فالور بسیار داغ است. مراقب فالورهای تقلبی باشید.
  • از فروشنده بخواهید مجوزهای قانونی و بهداشتی خود را به شما نشان بدهد.
  • از فروشندگانی بخرید که فروش زیادی دارند. این باعث کاهش احتمال استفاده از مواد مانده و تاریخ گذشته می‌شود.
  • قیمت نشانه‌ی کیفیت نیست! بر عکس آن ضرب‌المثل انگلیسی معروف، در بازار کیک، قیمت الزاما نشان‌دهنده کیفیت نیست. البته از قیمت خیلی پایین‌هم پرهیز کنید. بالاخره هرکاری یک حداقل قیمتی برای تولید دارد و قیمت پایین‌تر از عرف حتما دلیلی دارد.

کیک را آنلاین خرید کنید

شاید خیلی‌ها تعجب کنند که می‌شود کیک را هم آنلاین خرید. خرید آنلاین کیک می‌تواند مزایایی در تهیه‌ی کیک تولد برای شما ایجاد کند. مثلا فرض کنید با موبایل خود مدل‌های کیک را ببینید یا کیک خود را طراحی کنید و مثلا عکس شیرین‌کاری فرزندتان را روی آن بیندازید و کنارش تولدش را با یک جمله تبریک بگویید. یا اگر عکسی در اینترنت دیده‌اید و مشابه آن می‌خواهید کیک بخرید، تصویر آن را ارسال می‌کنید تا بر اساس تصویر کیک شما ساخته شود. خیلی رؤیایی به‌نظر می رسد نه؟ با ورود اینترنت و فضای مجازی به کسب‌وکارهای سنتی، خیلی از آنها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، ولی بهتر است قبل از تصمیم به انتخاب این گزینه به موارد زیر دقت کنید:

  • برخی از فروشگاه‌های اینترنتی کیک، ویترین الکترونیکی یک قنادی مشخص هستند. به عبارت دیگر، یک کانال فروش همان قنادی در فضای اینترنتی محسوب می‌شوند. در مقابل، فروشگاه‌های دیگر، نقش واسطه در فضای مجازی بین شما و قنادی‌ها را ایجاد می‌کنند. هرکدام از این نوع فروشگاه‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.
  • در مورد فروشگاه‌هایی که به‌عنوان واسطه عمل می‌کنند، باید مطمئن شوید که با قنادی‌های خوبی کار می‌کنند یا برنامه‌ی مشخصی برای کنترل کیفی و بهداشتی قنادی‌ها دارند. ارائه‌ی لیست قنادی‌هایی که با این‌گونه سایت‌ها کار می‌کنند از طرف سایت، کمک خوبی می‌تواند به شما بکند.
  • ازطرف دیگر در نماینده‌های اینترنتی یک قنادی خاص، باید مطمئن شوید فرآیند سفارش اینترنتی آنها به‌اندازه‌ی عملیات روزانه‌ی آنها جاری و عملیاتی است. ممکن است در پاره‌ای موارد، قنادی با مشورت یک شرکت طراحی سایت، اقدام به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بکند ولی سازوکار اجرایی آن را درنظر نگرفته باشد. این را از نحوه‌ی روند سفارش در سایت یا پشتیبانی آن می‌توانید متوجه شوید.
  • پشتیبانی خوب را جدی بگیرید. سفارش‌ها در بسیاری از موارد ممکن است با مشکلاتی در تولید یا تحویل همراه باشند. به همین دلیل مطمئن شوید که سایتی که انتخاب می‌کنید تا زمان تحویل سفارش از پشتیبانی مناسبی برخوردار است.
  • به سایت‌های معتبر اعتماد کنید. داشتن نشان اعتماد (e-namad)، شماره تلفن ثابت و آدرس مشخص در اطلاعات تماس و نظرات و سوابق سایر مشتریان در مورد این سایت از مواردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا از خریدتان مطمئن باشید.

در هرصورت خرید خوردن کیک لذت خاص خود را دارد و به راحتی نمی‌توان آن را با خوراکی‌های دیگر جایگزین کرد. همچنین به یاد داشته باشید، مهم‌ترین مسئله‌ای که در خرید کیک باید از آن اطمینان داشته باشید، کیفیت مواد اولیه و تازگی آنهاست؛ چیزی که با شکل و ظاهر و حتی با طعم و مزه قابل معامله نیست. آرزو داریم جشن تولدی به یادماندنی پیش رو داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.