۶ کاری که افراد موفق در تابستان انجام می‌دهند

0

تابستان که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیم، مانند برق‌و‌باد می‌گذرد و ممکن است در پایان تابستان احساس کنید که این روزها را به‌راحتی از دست داده‌اید. اگر می‌خواهید این تابستان را متفاوت بگذرانید، باید برنامه‌های خود را از قبل اولویت‌بندی کنید. در این برنامه‌ریزی باید زمانی را به فکر‌کردن درباره آینده‌ی شغلی خود و وقتی را به استراحت و تفریح اختصاص بدهید.

حتما شما هم شنیده‌اید که به‌زعم نظر برخی از افراد، تابستان، بهترین ۳ ماه سال است و در آن بسیاری از کارهای عقب‌افتاده را می‌توان انجام داد. با ما همراه باشید تا ببینید، ۶ کاری که افراد موفق در تابستان انجام می‌دهند، چیست؟


حتما بخوانید: ۸ تغییر کوچکی که زندگی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند

۱. بررسی آینده‌ی حرفه‌ای

عینک آفتابی و ساحل

رونیکس

تابستان زمان خوبی برای تفکر درباره‌ی آینده است. باید ببینید، کجای زندگی حرفه‌ای‌تان هستید و به کجا رهسپار می‌شوید. فهرست و یادداشتی تهیه کنید و در آن به آینده‌ی حرفه‌ای خود بپردازید. در این فهرست، پرسش‌هایی مطرح کنید مانند:

  • آیا شغل فعلی‌ات بخشی از برنامه‌ی حرفه نهایی شما است؟
  • آیا شرح شغل مورد علاقه‌تان، یعنی کاری که دوست دارید انجام بدهید با آنچه اکنون به آن مشغولید، تناسبی دارید؟
  • آیا حرفه‌ی شما متناسب با علایق‌تان است؟
  • آیا از رفتن به سرکار لذت می‌برید؟
  • آیا مهارت‌های ویژه‌ای در برنامه‌تان بوده که به آن نپرداخته‌اید؟
  • آیا شغل شما ظرفیت پیشرفت دارد؟

حتما بخوانید: ۵ نشانه که شغل‌ شما استعدادتان را به هدر می‌دهد

۲. صحبت با رئیس درباره‌ی آینده

وقتی فهرستی را از پرسش‌هایی که در بخش قبلی بیان شد، تهیه کنید؛ می‌توانید نسبت دوری از زندگی خود را با علایق‌تان بسنجید. فرض کنید شغل شما در حوزه‌ی روابط عمومی است، ولی خودتان عاشق ایده‌پردازی و طوفان فکری برای تولید نظرات نو و تازه هستید. اما آنچه انجام می‌دهید چیزی نیست جز، رتق‌و‌فتق امور مشتری یا به‌عبارتی خودمانی فقط باید با مشتریان سروکله بزنید و امکان هیچ ایده‌پردازی و خلاقیتی برای‌تان وجود ندارد.

افراد موفق به‌جای گلایه و شکایت از وضعیت نزد رئیس یا درخواست ایجاد تغییر در این روند، خودشان دست‌به‌کار می‌شوند. با به‌کارگیری از خلاقیت، ایده‌های خوبی برای تغییر این وضعیتی که در آن اسیر شده‌اند، پیدا می‌کنند. مثلا پیشنهاد می‌کنند، ۱۵ دقیقه پایانی جلسات هفتگی کارمندان به طوفان فکری و تولید نظرات تازه سپری شود. افراد موفق مانند کارآفرینی ممتاز، خود را با طرح ایده‌های نو بالا می‌کشند.


حتما بخوانید: ۴ دلیلی که نمی‌گذارد شما ارتقای شغلی بگیرید

۳. محدود‌نبودن به ساعات کاری اداری

مردی پرمشغله

اگر تلاش‌های خلاقانه برای تغییر وضعیت در مرحله‌ی قبل جوابگو نبود، لازم نیست دیگر به رئیس خود مراجعه کنید و درخواست‌هایتان را مدام مطرح کنید. ظاهرا باید خودتان آستین‌ها را بالا بزنید. افراد موفق در این مواقع تلاش می‌کنند تا دریابند، از چه راه‌های دیگری امکان توسعه فعالیت‌های دلخواه‌شان وجود دارد؟

راه‌اندازی وبلاگ یا سایت؟، شرکت در برنامه‌ای تؤام با فرصت شغلی در صنعتی که در آن مشغول کار هستید؟؛ درهرحال باید با یک فکر خلاقانه دست به‌کار شد.

۴. بازاریابی شبکه‌ای

از آنجایی‌که کسب‌وکار در فصل تابستان اندکی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، افراد موفق تلاش می‌کنند با انجام فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌ای اندکی رونق را به فضا بازگردانند. به‌این‌منظور، باید به نقاط مختلف سفر کرد و با مشتریان و ارباب رجوعان دیدار داشت. این سفرها فرصت خوبی برای ترتیب‌دادن سفری در آخر هفته‌ی کاری، نیز برای شما فراهم می‌کند.

یا اینکه می‌توانید به سادگی با رئیس یا همکارانتان در دعوتی به ناهار، درباره‌ی این فعالیت‌های خود صحبت کرده و در این فرصت بی‌نظیر نشان بدهید که درمورد حرفه‌تان احساس مسئولیت می‌کنید. در این فرصت می‌توانید به ملاقات‌ها و دیدارهایی در زمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای بپردازید که در طول سال وقت و زمان کافی برای آنها نداشته‌اید.


حتما بخوانید: ۶ مهارت برای موفقیت شغلی که همیشه به کارتان می‌آید

۵. استراحت و تفریح

برای افراد پرکار و موفق کمی سخت است که به استراحت بپردازند یا زمانی را از کار فاصله گرفته و به برنامه‌های تفریحی برای خودشان به خانواده برسند، اما هر فردی برای تجدید قوا و بازیابی نیرو لازم است کمی از کار فاصله گرفته و استراحت کند.

یادتان باشد افراد موفق در زمان استراحت فقط به استراحت می‌پردازند و نه چیز دیگری. لازم نیست برنامه‌ریزی‌های ریز و درشت کاری و توسعه شغلی خود را وارد تفریح و استراحت کنید. هیچ‌چیز مانند استراحت و کناره‌گرفتن از کار، انسان را سرحال نمی‌آورد.


حتما بخوانید: توصیه‌هایی برای رقم زدن سفری لذت‌بخش

۶. تعیین اهداف قابل سنجش

تابستان و ستاره دریایی

افرادموفق همیشه به‌صورت راهبردی و با برنامه عمل می‌کنند، پس بسیار بدیهی است که فصل تابستان هم از این قاعده برای آنها مستثنی نیست و برای آن نیز همان‌قدر برنامه‌ریزی دارند که برای فصول و کارهای دیگرشان. در این فصل پرهیاهو به ملاقات با افراد خانواده و استراحت بیشتر می‌پردازند و برنامه‌ریزی ملاقات با ارباب‌رجوعان را سروسامان می‌دهند.

برگرفته از : businessinsider.com

موانع پیشرفت خود را بشناسید و موفقیت را به عادت همیشگی‌تان تبدیل کنید.

۱۳،۰۰۰ تومان

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.