۷ استراتژی بازاریابی ربایشی که استارتاپ‌ها باید بدانند

0

جای تعجب ندارد که چرا در طی چند سال گذشته، بازاریابی ربایشی (درون‌گرا) به طور فزاینده‌ای در جهان بازاریابی و تبلیغات، به محبوبیت دست یافته است. در حالی‌که کمپین‌های تبلیغاتی برون‌گرای سنتی، تلاش می‌کنند تا مخاطبان نا‌آشنا را با پیام‌های فروش متقاعد کنند، کمپین‌های ربایشی بر ارزشی تمرکز می‌کنند که می‌توانند برای استفاده‌کنندگان فراهم کنند. و باعث می‌شود که در هنگام نیاز، استفاده‌کنندگان به طور طبیعی جذب آن کسب و کار شوند.
به طور کلی، استراتژی‌های بازاریابی ربایشی ارزان‌تر هستند، مزیت‌های بیشتری دارند، و در دراز مدت نرخ بالاتری از بازگشت را ایجاد می‌کنند.

بنابراین، اگر این مزایا، شما را نیز تحت تاثیر قرار داده است، به محبوب‌ترین استراتژی‌های ربایشی که در ادامه آمده است، توجه کنید. در حال حاضر، این استراتژی‌ها برای هر استارتاپ جدیدی ضروری هستند:

۱. بازاریابی محتوایی در سایت

بازاریابی محتوایی در سایت، از چند طریق می‌تواند مفید باشد. محتوای جدید، نه تنها خوانندگان جدیدی را به سایت شما هدایت می‌کند، بلکه خوانندگان و مشتریان فعلی را با نام تجاری شما درگیر نگه می دارد، و حداکثر مشتری را برای شما حفظ می‌کند. شما باید محتوایی بسیار دقیق، اصیل و ارزشمند ارائه دهید، که همیشه آسان و سر‌ راست نیست؛ اما، با ارائه‌ی محتوایی با کیفیت بالا با جریانی ثابت، شما مزایای بسیار زیاد آن را خواهید دید.
همچنین بازاریابی محتوایی سوخت رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های ایمیلی شما را فراهم کرده و رتبه‌ی جستجوی شما را افزایش می‌دهد (بیش از پیش). در بررسی‌های اخیری که انجام داده‌ام، از ۳۵۷ بازاریاب، ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برای افزایش و یا حفظ بودجه‌ی فعلیِ بازاریابی محتوایی در سایت‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. که نشان می‌دهد قدرت محتوای سایت تا چه حد قابل ستایش است. اگر می‌خواهید محتوای باکیفیت تولید کنید، این ۷ روش حتما به شما کمک خواهند کرد.

رونیکس

۲. بازاریابی محتوایی خارج از سایت

شیوه‌ی عملکرد کمپین بازاریابی محتوایی خارج از سایت، مشابه خواهد بود، به طوریکه محتوایی با نوشتار خوب، هدفمند و مطالب ارزشمند را فراهم می‌کنید، اما به جای انتشار در سایت خود، آن را در سایت دیگری منتشر می‌کنید (امیدوارم، که در رسانه‌های بزرگ منتشر کنید!).
مزیت این روش فرصت دیده‌شدن توسط مخاطبان جدیدی است که ممکن است تا به حال اسم شما به گوششان نخورده باشد. شما ترافیک ارجاع را دریافت خواهید کرد و شهرت نام تجاری‌تان به طور پیوسته با کار کردن با ناشران بزرگتر و بهتر، رشد خواهد کرد.

۳. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه‌سازی موتور جستجو

بازاریابی محتوایی در سایت و خارج از سایت، سوخت قابل توجهی را برای شما فراهم می‌کند تا در جستجوها بیشتر دیده شوید. محتوای سایت، لینک‌های وارد شونده به سایت را جذب می‌کند، در حالیکه محتوای خارج از سایت به طور مستقیم لینک‌هایی را به وب‌سایت شما ایجاد می‌کند. هر چه وب سایت شما لینک‌های ورودی با کیفیت‌تر و ارزشمند‌تری داشته باشند، در موتورهای جستجو رتبه‌ی بالاتری به دست خواهد آورد. در واقع، در گزارش اخیر گوگل اشاره شده است که دو مورد از سه عامل رتبه بندی بالا در الگوریتم، محتوا و لینک‌های ورودی می‌باشد.

اما اجزای فنی بیشتری در مورد SEO وجود دارد که برای افزایش ترافیک ورودی از سمت موتورهای جستجو باید پیاده سازی کنید. این اجزا عبارتند از بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه، بهبود سرعت سایت و هدف قرار دادن عبارت‌های کلیدی استراتژیک. این استراتژی زمان‌بر است، اما با بیشترین بازدهی این زمان صرف شده را جبران می‌کند.

۴. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بازایابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی ارگانیک، به تمامی سهم خود در جذب مخاطب دست یافته‌است، ولی با این حال به عنوان یکی از موثرترین استراتژی‌‌ها برای جذب مخاطب جدید باقی مانده است. شما از طریق رسانه‌های اجتماعی این قدرت را دارید که تقریبا با هر کسی در جهان تعامل داشته باشید و به تدریج مخاطبان وفاداری را جمع‌آوری کنید (البته به این شرط که به طور مداوم، بینش و محتوای ارزشمندی را فراهم می‌کنید).

محتوای درون سایت و خارج از سایت را به شبکه‌ی اجتماعی پیوند بزنید، چرا که دنبال کنندگان دلایل بیشتری برای باقی ماندن در کنار شما خواهند داشت. رسانه‌ی اجتماعی به تنهایی، می‌تواند جریان ثابتی از ترافیک را به سایت شما هدایت کند و نام تجاری شما را بسازد، اما قدرت واقعی آن، تقویت اثرات دیگر استراتژی‌های بازاریابی ربایشی است. با توجه به بررسی یاد شده در اوایل مطلب، ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان (بالاترین درصد در بین 10 استراتژی بازاریابی موجود در این نظرسنجی) اعتقاد داشتند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در پنج سال آینده حتی موثرتر خواهد بود.

۵. بازاریابی از طریق افراد تاثیر‌‌ گذار

بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار

مفهوم بازاریابی از طریق «افراد تاثیر‌گذار» نسبتا ساده است، اما انجام آن در عمل کمی سخت‌تر است. ایده‌ی این استراتژی هدف قرار دادن «افراد تاثیر‌گذار» در صنعت شما است. این افراد رهبران فکری و تاثیرگذاری می‌باشند که شهرت بالایی داشته و دارای بزرگترین بخش از مخاطبان در محل زندگی شما می‌باشند. از طریق همکاری با این افراد تاثیرگذار روی پروژه‌های محتوای مشترک و یا حتی فقط تبادلات بی ضرر در رسانه‌ی اجتماعی (اغلب برای سود متقابل)، شما مخاطبان یکدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهید، و شهرت بهتری کسب می‌کنید.
سخت ترین قسمت، شناسایی افراد تاثیرگذار (که به احتمال زیاد به نام تجاری شما نفع می‌رسانند) و متقاعد کردن آنها برای پیوستن به کمپین تبلیغاتی شماست. به نظر می‌رسد بازاریابی از طریق افراد تاثیر‌گذار پیشرفته‌ترین استراتژی در این لیست باشد، که شاهد آن بالاترین درصد بازاریابانی است (38 درصد) که با این جمله در بررسی انجام شده موافق بوده‌اند : «در حال حاضر از این استراتژی استفاده نمی‌کنم، اما برای استفاده از آن در آینده برنامه‌ریزی می‌کنم.»

۶. خبرنامه‌ی ایمیلی

تردید داشتم که خبرنامه‌ی ایمیلی را در این لیست وارد کنم یا نه، چراکه بازاریابی ایمیلی به طور کلی ممکن است یک استراتژی برون‌گرا باشد. با این وجود، خبرنامه‌ی ایمیلی معمولا حول ارائه‌ی محتوا به مشترکین می‌چرخد و وفاداری و نگه داشتن آنها را افزایش می‌دهد، در حالی‌که به طور همزمان جریان ترافیک مکرر را به سایت شما تثبیت می‌کند.

از آنجا که مطالب شما مفهوم ارزشمندی را به خوانندگان و مشترکان ارائه می‌دهد، و از آن تنها به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده نمی‌کنید، می‌تواند به عنوان شکلی از بازاریابی درون‌گرا در نظر گرفته شود. علاوه بر این ، بازاریابی ایمیلی ممکن است به آسانی قابل دستیابی باشد: در بررسی انجام شده، بازاریابی ایمیلی از نظر سادگی اجرا، به عنوان دومین تاکتیک گزارش شده است، اما پنجمین بازده‌ی سرمایه‌ی بالا را در بین ده استراتژی موجود ارا‌ئه می‌دهد.

۷. برند‌سازی شخصی

برندسازی شخصی

در نهایت، برند‌‌‌سازی شخصی را می‌توان تقریبا در ترکیب با هر یک از استراتژی‌های بالا استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید از برخی اعضای سطح بالای تیم‌تان بخواهید محتوای سایت بیشتری ارسال کنند و بخش اعظم مطالب منتشر شده توسط نویسنده‌ی مهمان را به خود اختصاص دهند، و یا حتی به همکارانی برای تامین مطالب لازم برای استراتژی محتوای خارج از سایت تبدیل شوند.

البته، خواسته‌ی شما نشر آن محتوا در رسانه‌ی اجتماعی خواهد بود. می‌توانید جذبه‌ی شخصی بیشتری در کمپین بازاریابی افراد تاثیر گذار خود ایجاد کنید. با گره زدن برند شرکت خود به تعدادی از برندهای شخصی، شرکت خود را در دسترس‌تر، انسانی و قابل اعتمادتر می‌کنید. این‌ها همان سه عاملی هستند که مصرف‌کنندگان این روزها سخت‌تر به دست می‌آورند.

این استراتژی‌ها، نه به خاطر چگونگی کارکرد هریک از آنها، بلکه به خاطر چگونگی کار کردن ترکیبی‌شان، جادویی هستند. تمام این استراتژی‌ها قدرت ارتقاء یکدیگر را داشته و مکمل هم هستند، و اگر از همگی آنها استفاده کنید، بازدهی کل چندین برابر می‌شود. منابع خود را برای تسخیر این تاکتیک‌ها متمرکز کنید، رویکرد خود را در طول راه تنظیم و اصلاح کنید، هیچ چیز قادر به متوقف کردن حرکت بازاریابی استارتاپ‌تان نخواهد شد.

 

بر گرفته از: entrepreneur.com

یک سیستم فروش حرفه‌ای و منسجم طراحی و اجرا کنید تا فروش خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.