۸ علامت هشدار دهنده‌‌‌ اضطراب که نادیده گرفته می‌شوند

2

افرادی که از اضطراب مزمن رنج می‌برند همیشه نگران و عصبی هستند، یا این که به طور ثابت تحت تنش می‌باشند. این وضعیت به تدریج بدتر می‌شود و باعث می‌شود آن‌ها حتی در مورد جزئی‌ترین مسائل که اهمیت چندانی هم ندارد، نگرانی داشته باشند. این مشکل به سرعت پیشرفت می‌کند و می‌تواند زندگی روزمره‌ی یک فرد را مختل کند.
بنا به گفته‌ی پزشکان، اضطراب بر سلامت روانی تاثیر می‌گذارد. آنچه مردم نمی‌دانند و یا نادیده می‌گیرند این است که اضطراب می‌تواند علائم فیزیکی داشته باشد. در این‌جا هشت علامت جسمانی که می‌تواند نشانه ای از اضطراب باشد ارائه شده است.
با فن‌آوری‌ها و درمان‌های پیشرفته، هر چیزی را به شرط آن‌که در مراحل اولیه جدی گرفته شود، می‌توان درمان کرد. به همین دلیل ما شایع‌ترین علائمی را که اضطراب با آن‌ها به شما هشدار می‌دهد و شما از پذیرفتن آن‌ها سر باز می‌زنید، ارائه می‌دهیم.

۱. درد عضلانی

درد عضلانی

شایع‌ترین علامت فیزیکی اضطراب، احساس درد عضلانی است. استرس باعث التهاب و درد در عضلات می‌شود.

رونیکس

۲. سردرد

سر درد

سر درد یکی دیگر از علائم فیزیکی رایج اضطراب است. هنگامی که فشاری به شما وارد می‌شود، تنشی را در سر خود احساس می‌کنید که منجر به سردرد می‌شود. کافئین بیش از حد نیز می‌تواند سردرد را بدتر کند.

۳. فرسودگی

خستگی

استرس ناشی از اضطراب، غدد آدرنال را تضعیف می‌کند. همانطور که می‌دانید، غدد آدرنال برای حفظ سلامت کلی و تعادل در بدن شما حیاتی هستند.
تضعیف غدد آدرنال به معنای فرسودگی است!

۴. مشکلات گوارشی

اضطراب مزمن با مشکلات گوارشی مرتبط است که از آن جمله می‌توان به سندرم روده‌ی تحریک پذیر اشاره کرد.
چه ارتباطی میان مغز و دستگاه گوارش وجود دارد؟
باید گفت این دو ارتباط زیادی با یکدیگر دارند.
هنگامی که مغز آن‌گونه که باید، عمل نمی‌کند، دستگاه گوارش هم مشکلاتی را تجربه می‌کند. آیا شما با سروتونین آشنا هستید؟ سروتونین یک انتقال دهنده‌ی عصبی است که آرامش بخش است. درست حدس زده اید؛ دستگاه گوارش این انتقال دهنده‌ی عصبی مهم را تولید می‌کند. اضطراب باعث تضعیف گوارش می‌شود، این به معنای آنست که دستگاه گوارش توانایی ایجاد سطوح مورد نیاز سروتونین را ندارد.

۵. ولع برای خوراکی‌های شیرین

مواد شیرین مانند مواد مخدر هستند. ما فرصت بازدید از تعداد زیادی از جلسات درمانی معتادان به مواد مخدر را داشته‌ایم و با افرادی صحبت کرده‌ایم که به سختی برای ترک اعتیاد تلاش می‌کردند.
در تحقیقات بخشی وجود داشت که نیازمند حضور ما در این جلسات درمانی بود. تجربه‌ی ما از این جلسات باعث شد تا ما به این نتیجه برسیم که اثر مواد شیرین تقریبا مانند مواد مخدر است.
شیرینی‌ها همانند مواد مخدر درست پیش از آنکه شما را دچار افت کنند باعث تحریک احساس لذت در شما می‌شوند. زمانی که فرد احساس می کند مضطرب است، درد و رنج ناشی از اضطراب، باعث تمایل به مواد شیرین می‌شود.

۶. مشکلات خواب

افرادی که از اضطراب رنج می‌برند، معمولا خواب بدی هم دارند. دکمه‌ی “خاموش” مغز دچار نقص شده و برای آن سخت می‌شود که احساس خستگی کند و به شما بگوید که زمان رفتن به رختخواب است.

۷. نوسانات خلق و خو

در مغز فرد مضطرب میلیون‌ها فکر منفی یا نگران‌کننده وجود دارد، فرد تقریبا هیچ شکیبایی ندارد و تمایل دارد بی دلیل به دیگران پرخاش کند.

نوسانات خلق و خو

۸. عدم تمرکز

هر لحظه افکار زیادی به مغز فرد مضطرب خطور می‌کند و به این دلیل که مغز چنین فردی با افکار زیادی درگیر است، کار کردن برای او به کاری سخت تبدیل می‌شود.
توجه داشته باشید که درمانی سریع برای این مشکل وجود ندارد. با این حال، کار‌هایی هست که برای بهبود آن می توانید انجام دهید. اگر شما یک فرد مضطرب را می شناسید، می‌توانید این موارد را با او به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: این ۵ جمله را به کسانی که اختلال اضطراب دارند نگویید

برگرفته از: mamabee

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. رضا می‌گوید

    درود بر شما،بله دقیقا همینطوره،من 10سال بود که مشکل گوارشی داشتم و اینکه علت اصلی مشکلمو نمیدونستم که تا این اواخر که مشکلات روحی و روانیم بیشتر شد و همینطور مشکلات گوارشیم،بعد به دکتر مراجعه کردم و ایشون هم همین مطلبو گفتن،العان با کنترل کردن استرس و اضطراب و یسری داروهای روانی و گوارشی شکر خدا خیلی خوب شدم.
    بازم تشکر از شما که اطلاع رسانی میکنید.

  2. اتنا می‌گوید

    هر ۸ نشانه رو دارم
    ۱۴ سالمه