چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم؟

14

اینکه چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم، موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. چه حرف زدن با چند تا از دوستان‌تان باشد، چه داوطلب شدن در کلاس برای اظهار نظر و چه صحبت کردن در یک مصاحبه، خیلی خوب است که همیشه افکار و عقایدتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا حتی فقط حرف بزنید! پس این نوشته را بخوانید تا ببینید که چگونه می‌توانیم با اعتماد به نفس حرف بزنیم.


حتما بخوانید: ۶۳ روش برای بالا بردن اعتماد به نفس

۱. نگران نباشید؛ واقعا چیزی وجود ندارد که هنگام صحبت کردن نگرانش باشید

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

رونیکس

اینکه افکارتان را به زبان بیاورید تا دیگران هم بشنوند، اتفاق خوبی است. با حرف زدن در مورد افکارتان می‌توانید شهامت‌تان را بالا ببرید و بر کمرویی‌تان غلبه کنید. دیگران هم شما را از زاویه‌ای کاملا متفاوت و جدید خواهند دید. اگر همچنان نگران هستید و اضطراب دارید، این اصول سه‌گانه را به یاد داشته باشید:

این‌ کار فقط در حد حرف نباشد، بلکه به هر کدام‌شان واقعا فکر کنید. چشمان‌تان را ببندید و هر کلمه را آرام و شمرده تکرار کنید. وقتی هر کلمه را ادا می‌کنید، خودتان را در همان حالت تجسم کنید: آرام، خونسرد و با افکار منسجم.


حتما بخوانید: چگونه آرامش داشته باشیم؟

۲. زبان بدن مناسبی داشته باشید

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

یک ژست صحیح و جذاب این پیام را به دیگران ارسال می‌کند که به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهید بر شما تسلط پیدا کند. اگر زبان بدن مناسبی نداشته باشید، ممکن است دیگران فکر کنند به راحتی می‌توانند روی شما نفوذ داشته باشند. برای اینکه علاقه و تسلط‌تان را نسبت به موضوع مورد صحبت‌تان نشان دهید، سعی کنید با استفاده از زبان بدنی مناسب، اعتماد به نفس‌تان را بیشتر کنید.


حتما بخوانید: ۱۰ راز زبان بدن افراد بسیار موفق و استثنایی

۳. خوب گوش بدهید بعد صحبت کنید

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

اگر یک شنونده سرا پا گوش باشید، سوژه‌های بیشتری دست‌تان خواهد آمد که درباره‌ی آنها حرف بزنید. وقتی ببینید اضافه کردن موضوعی به یک گفت‌وگو چقدر کار ساده‌ای است شگفت‌زده خواهید شد، اگر خوب به آن فکر کنید بدون تردید می‌توانید نظرتان را به خوبی بیان کنید. فقط یادتان باشد به مکالمات دیگران دزدکی گوش ندهید، اجازه دهید شما را به گفت‌وگویشان دعوت کنند یا شرکت در مکالمه را به زمان مناسبش موکول کنید.

برای تهیه مجموعه صوتی اعتماد به نفس کلیک کنید

۴. سر صحبت را باز کنید

اگر شروع یک گفت‌وگو برای‌تان سخت است، سر صحبت را با این جمله باز کنید: «حال شما چطور است؟» یا چیزهایی شبیه این. همچنین می‌توانید در مورد ماجرای جالب یا عجیبی که به تازگی روی داده است، نظرتان را بگویید. اگر دیدید طرف مقابل‌تان به ادامه‌ی گفت‌وگو تمایل دارد، شما هم ادامه دهید! هیچ‌چیزی ناراحت‌کننده‌تر از ماندن در سکوتی ناخوشایند نیست.


حتما بخوانید: چطور سر صحبت را باز کنیم؟

۵. اگر در کلاس هستید، در مورد چیزهایی که مربی یا استاد می‌گوید واقعا فکر کنید

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

با این کار نه تنها درک بهتری از موضوعی که تدریس می‌شود خواهید داشت و تمرین‌ها را بهتر حل خواهید کرد، بلکه می‌توانید هر وقت لازم بود، سؤال‌های مناسبی بپرسید.

۶. در جمع دوستان‌تان صحبت کنید

خوب به حرف‌هایی که می‌زنند گوش دهید تا خوب بفهمید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند، آن وقت می‌دانید شما هم در مورد چه چیزی باید حرف بزنید و اظهار نظر کنید! سعی کنید درگیر بحث و گفت‌وگو شوید. اگر دیگران ببینند شما علاقه‌مندید، مشتاق می‌شوند که با شما حرف بزنند!


حتما بخوانید: با جالب‌ترین فواید دوستی برای سلامتی آشنا شوید

۷. به عنوان عضوی از گروه، نظرات‌تان را بیان کنید

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

اگر قرار است در گروه‌تان تصمیمی گرفته شود، حتما شما هم عقیده‌تان را ابراز کنید. در یک گروه همه باید نظرشان را اعلام کنند، پس شما هم حرف بزنید. اگر به طور کلی کم حرف باشید یا قدرت اظهارنظر نداشته باشید، احتمالا به سختی می‌توانید در میان جمع اظهار نظر کنید. اما اگر بگذارید رئیس گروه یا سایر اعضا نظرتان را بدانند، همه به شما احترام خواهند گذاشت و برای عقیده‌تان احترام و ارزش قائل خواهند شد. اگر هم چنین کاری نکردند، که احتمالش بسیار کم است، بهتر است به گروه یا تیم دیگری بپیوندید. شما بخشی از گروه‌تان هستید و همه‌ی اعضا باید به کاری که گروه انجام می‌دهد احترام بگذارند. اگر قرار باشد برای بیان نظر یا رأی خود به شما بی‌احترامی شود، منصفانه نخواهد بود؛ در صورتی که دیدید این اتفاق در گروه‌تان روی می‌دهد، به مدیر گروه یا سایر اعضا بگویید که می‌خواهید شرایط برای همه یکسان و عادلانه باشد. فراموش نکنید که نظر شما اهمیت دارد و نباید نادیده گرفته شود.


حتما بخوانید: ۱۱ راه ساده برای تقویت فن بیان

۸. خودتان را باور داشته باشید

خودباوری داشته باشید و در جمع، حرف‌تان را بزنید. خجالتی نباشید، چون خجالتی بودن فقط نگران و مضطرب‌تان خواهد کرد. به خودتان ایمان داشته باشید که توانش را دارید. اگر احساس خجالت یا دستپاچگی می‌کنید، طوری وانمود کنید که انگار جز شما شخص دیگری وجود ندارد! شاید با عقل جور در نیاید اما این کار را انجام دهید و به دیگران فکر نکنید. فقط کافیست قوی باشید، اگر از این بترسید که مبادا اتفاقی که در گذشته افتاده (مثلا مسخره‌تان کردند یا از گروه اخراج شدید) باز هم روی دهد، فقط اعتماد به نفس‌تان را تضعیف خواهید کرد. فراموش نکنید که شما شگفت‌انگیزید و اگر دیگران این را نمی‌بینند و درک نمی‌کنند، این مشکل خودشان است. اگر شما به آنها نشان دهید چه کسی هستید و چه توانمندی‌هایی دارید، آنها متوجه ایده‌های عالی و اشتیاق و نیت شما می‌شوند و درک‌تان می‌کنند.


حتما بخوانید: ۷ گام برای رسیدن به خودباوری

۹. راه‌های افزایش اعتماد به نفس را تمرین کنید

چگونه با اعتماد به نفس حرف بزنیم

اعتماد به نفس داشته باشید اما نه خیلی زیاد! بعضی‌ها ممکن است فکر کنند شما سعی در خودنمایی یا سلطه‌گری دارید.

موفق باشید.

برگرفته از: wikihow

بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس داشته باشید و خجالت را کنار بگذارید تا از موفقیت‌های جدید خود لذت ببرید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 14 دیدگاه)
  1. سید نوید می‌گوید

    باسلام عالی بود

  2. سینا می‌گوید

    واقا زیبا بود دقیقا همین مشکلاتی ک داشتم بیان کرد

  3. ریحانه می‌گوید

    به درد من نمیخوره?همه اینارم امتحان کنم باز گند میزنم??