۱۲ روش برای اینکه همین امسال ترفیع شغلی بگیرید

5

هر کارمندی در آرزوی ترفیع شغلی است. اما ترفیع چیزی نیست که همه به آسانی به آن دست یابند. افراد بسیاری سال‌های طولانی برای رسیدن به جایگاه دلخواه‌شان انتظار می‌کشند. میل به ترفیع شغلی تنها به دلیل جایگاه بهتر و حقوق بالاتر نیست، بلکه ترفیع نشان می‌دهد که ارزش کارتان درک می‌شود و شرکت و مدیرانش کارتان را تحسین می‌کنند.
اما با نشستن پشت میزتان و منتظر ماندن، به شما ترفیع نمی‌دهند. باید فراتر از وظایف هر روزه‌ی شغل‌تان فکر و عمل کنید. اگر برای دیگران کار می‌کنید و مشتاقید هر چه زودتر ترفیع بگیرید، به توصیه‌های کارآفرینان برتر انجمن کارآفرینان جوان (YEC) توجه کنید. از نظر این کارآفرینان ۱۲ ویژگی، ترفیع شغلی هر کارمندی را تضمین می‌کند. این ویژگی‌ها را در ادامه بخوانید.

۱. به واحد اداری خود محدود نشوید

خود را محدود نکنید

انسان به سادگی به کار، همکاران و وظایف شغلی‌اش عادت می‌کند و در آن غرق می‌شود. افرادی که فراتر از حلقه‌ی کاری خود، به بخش‌ها و گروه‌های دیگرِ سازمان سر می‌زنند تا وظایف و چالش‌های جدید را تجربه‌ کنند، قادرند برای خود مسئولیت‌ تعیین کنند و همزمان قدرت واگذاری آن را نیز دارند. چنین افرادی شِمای کلی و هدف اصلی شرکت را درک می‌کنند.

رونیکس

۲. راهکارهای ساده‌تری ارائه کنید

راهکارهای ساده‌تر بیابید

فردی که برای فرآیندهای موجود روش‌های ساده‌تری پیشنهاد می‌دهد، به سرعت در ذهن مدیران نقش می‌بندد. اینگونه افراد که با تفکر خلاق فرآیندهای جاری شرکت را بهبود می‌بخشند، بی‌شک شایسته‌ی ترفیع هستند.

۳. شرکت را مال خود بدانید

شرکت را مال خود بدانبد

کسی که شغلش را در محدوده‌ی شرح شغلی‌اش نمی‌بیند و آن را وسیله‌ای برای کمک به شرکت می‌داند، قطعا در نظر دیگران می‌درخشد و جلب توجه می‌کند، به ویژه در استارتاپ‌ها که مدیران همیشه وقت کافی برای راهنمایی کارکنان ندارند. اگر مانند یک کارآفرین فکر کنید، همیشه جلوتر از دیگران خواهید بود و کار را برای همه‌آسان‌تر می‌کنید.

۴. فراتر از وظایف خود عمل کنید

فراتر از شغل خود عمل کنید

همیشه چیزی بیش از آنچه رئیس‌تان از شما انتظار دارد، ارائه کنید. فردی که همیشه برای تحقیق، یادگیری و ابراز ایده‌های نو پیش‌قدم است، به راحتی رئیسش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهترین آدم‌ها برای دریافت پیشنهاد و ایده به منظور تغییر در فرآیندها و جریان‌های کاری، کارکنانی هستند که مسئولیت آن فرآیند یا جریان کاری را به عهده دارند.

۵. هدف تعیین کنید و آن را به انجام برسانید

به هدف بزنید

بیشتر مواقع افراد اهدافی را تعیین می‌کنند اما به آنها نمی‌رسند. اگر حتی به طور غیررسمی اعلام کردید کاری را در زمان معینی انجام می‌دهید، حتما آن کار را در زمان اعلام شده تکمیل کنید و این موفقیت را به اطلاع دیگران برسانید ( البته بدون اغراق). به این ترتیب نشان می‌دهید فرد قابل اعتمادی هستید و می‌توان روی حرف‌تان حساب کرد و با دیگران فرق دارید.

۶. کنجکاو باشید

کنجکاو باشید

نگرش مثبت و توانایی سوال پرسیدن، دو ویژگی اساسی کارمندان شایسته و باقابلیت است. کنجکاوی نشان‌دهنده‌ی علاقه و توجه شما به دلیل موفقیتِ روال کاری موجود است، و نگرش مثبت باعث می‌شود دیگران از حضور شما در جمع‌شان استقبال کنند.

۷. به دنبال فرصتی برای افزایش درآمد شرکت باشید

افزایش درآمد

کارکنانی که به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش هستند، سریع‌تر پیشرفت می‌کنند. این نکته حتی در مورد کارکنانی که در بخش فروش نیستند هم صدق می‌کند. این کار نشان می‌دهد شما به شرکت و آینده‌ی آن اهمیت می‌دهید. ترفیع کسی که موجب افزایش درآمد شرکت می‌شود و اینگونه خود را اثبات می‌کند، آسان‌تر رخ می‌دهد.

۸. ارزش خلق کنید

خلق ارزش

با اقداماتی خلاقانه، فراتر از شغل‌تان و با ایجاد رابطه میان بخش‌ها و گروه‌ها و همکاری متقابل، برای شرکت ارزش خلق کنید. علاقه‌مندی به خلق یک محصول یا ویژگی جدید یا بهبود محصولات موجود، توجه مدیران را جلب می‌کند. با دعوت از بخش‌های دیگر و گفت‌وگو با کارکنان، ایده‌های‌تان را برای توسعه‌ی شرکت به نمایش بگذارید.

۹. وقت‌شناس باشید

زمان مهم است

حضور سرِ وقت و کار کردن تا دیروقت، توجه دیگران را جلب می‌کند و نشان‌دهنده‌ی این است که به شرکت اهمیت می‌دهید و به خاطر آن تلاش می‌کنید. با این اخلاق کاری، ترفیع دور از انتظار نیست.

۱۰. در چند نقش مختلف بدرخشید

نقش‌های مختلف

کارمند خوب در کار خودش خبره می‌شود اما کارمندان برتر در چندین نقش و کار مختلف به خبرگی می‌رسند. کارمندی که قلعه‌ی آسایش‌اش را ترک می‌کند و در نقش و پروژه‌ای که در حیطه‌ی وظایف او نیست، عملکرد مثبتی از خود نشان می‌دهد، در هنگام ارزیابی‌ها، قطعا برای ترفیع در نظر گرفته می‌شود.

۱۱. نشان دهید که به شرکت اهمیت می‌دهید

به شرکت اهمیت دهید

به ندرت پیش می‌آید کارکنان به اندازه‌ی صاحب شرکت به آن اهمیت بدهند، اما کارکنانی که در راستای بقای درازمدت شرکت تلاش می‌کنند به آسانی نظرها را به خود جلب می‌کنند. فردی که به شغلش تنها به عنوان وسیله‌ای برای کسب درآمد نگاه می‌کند هرگز کاری بیشتر از وظایف شغلی‌اش انجام نمی‌دهد. اما اگر جزء آن دسته از کارکنان باشید که به شرکت اهمیت می‌دهند، حفظ شما برای شرکت مهم خواهد بود، بنابراین مدیران ترفیع را به عنوان انگیزه‌ای برای حفظ این نیروی ارزشمند مد نظر قرار می‌دهند.

۱۲. ایده‌های نو ارائه دهید

ایده‌های نو ارائه دهید

با پیشنهاد ایده‌هایی نو که به کاهش هزینه‌ها یا افزایش درآمدها کمک می‌کنند، اثبات می‌کنید شایسته‌ی مسئولیت‌های بیشتر و حقوق بالاتری هستید. توانایی و تمایل برای کشف راه‌هایی که به رشد و توسعه‌ی شرکت منجر می‌شوند، نشانه‌ی ارزشمند بودن شما است.

 

برگرفته از: themuse.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. مهدی می‌گوید

    بسیار بسیار عالی بود
    انشالله بتوانیم در محیط کار روش های اعلام شده را استفاده نمائیم.
    با تشکر

  2. ایرانی می‌گوید

    سلام و سپاس
    این روشها زمانی عملی می شوند که سیستم چنین روشی بخواهد
    زمانیکه شما همه این رفتارها را در محیط کار داشته باشی و فراتر از استانداردها نیز عمل کنی ولی وقتی سیستم جز بانبازی و لابی گری و دوست بازی نباشد آنوقت است که پر و بال انگیزه هایت چیده که نه بلکه کنده می شود . سیستم باید درست باشد

  3. زهرا می‌گوید

    واقعا عالی بود سپاس