۶ برنامه اندرویدی برای برنامه‌ریزی روزانه

4

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که مشغله‌ی کاری خیلی زیادی دارید؟ برآمدن از پس ده‌ها وظیفه‌ی روزمره کار ساده‌ای نیست. تقویم دیواری و لیست انجام کار می‌توانند کمک‌ کنند، اما راه‌های هوشمندانه‌تری هم برای برنامه ریزی روزمره وجود دارند. استفاده از گوشی‌های هوشمندِ اندرویدی از جمله‌ی آن‌هاست. با استفاده از یک اپلیکیشن مناسب می‌توانید برای روز، هفته، ماه یا سال خود برنامه‌ریزی کنید و سر موقع به کارهایتان برسید. مقاله زیر را بخوانید تا با ۶ برنامه اندرویدی برای برنامه‌ریزی روزانه‌تان آشنا شوید.

برنامه‌ریزی با برنامه های اندروید

رونیکس

مثلاٌ شاید نیاز داشته باشید که یک قرارِ کاری را در ماه آینده به خاطر بسپارید یا همین امروز یک تماس کاری بگیرید. برای انجام همه‌ی این کارها اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که می‌توانند کمکتان کنند. برای گوشی‌های اندرویدی تقویم ساده وجود دارد که خودش را با گوگل کلندر (تقویم گوگل) هماهنگ می‌کند و این اختیار را به شما می‌دهد که قرارهای کاری‌تان را زمان‌بندی کنید. این برنامه برای هرکدام از کارها یادآوری ساده تنظیم می‌کند و می تواند لیستی از کارهایی که باید انجام شوند تهیه کند. اما یک تقویم معمولی نمی‌تواند قابلیت‌های بیشتری را در اختیارتان قرار بدهد. اپلیکیشن‌های دیگری هستند که گزینه‌های بیشتر و همچنین ساختار پیچیده‌تری دارند و به شما کمک می‌کنند که از پس هر کاری بهتر بربیایید. در ادامه پنج‌تا از برترین‌های این اپلیکشن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.


حتما بخوانید: تکنیک پومودورو؛ تکنیکی ساده برای مدیریت زمان

۱. تقویم : aCalendar (رایگان)

تقویم : aCalendar (رایگان)

این برنامه بی هیچ دلیل خاصی در نام‌گذاری، aCalendar نامیده شده است که به نظر من یکی از بهترین اپلیکشن‌هایی است که تقویم را به صورت کلی نشان می‌دهد. این برنامه برای کاربرانِ پلتفرم اندروید، ترکیبی از تعادل فوق‌العاده بین سهولت در استفاده و امکانات قوی است. این اپلیکیشن در تمام جزئیات عالی است؛ جابه‌جایی راحت بین روز و هفته و ماه، گزینه‌های بسیاری برای گذاشتن یادآور و اعلانات برای کارهای فوق‌العاده مهم و همچنین ابزارهای قوی‌ای برای کارهای اداری در اختیار قرار می‌دهد؛ مثل تنظیم برنامه‌ی جلسه و دعوت‌کردن افرادی که حضور آن‌ها الزامی است، آن هم مستقیما از طریق خود اَپ.


حتما بخوانید: ۲۱ نکته درباره مدیریت زمان که در جوانی باید بدانید

۲. برنامه‌ریز روزانه: Jorte Calendar & Organizer (رایگان)

تقویم : aCalendar (رایگان)

Jorte – به عنوان یک برنامه‌‌ی صرفا تقویمی- حاوی یک تقویم کاری است که در طراحی آن از دید کلی نسبت به تقویم استفاده شده است و استفاده از آن بسیار آسان است. شاید Jorte برای کاربران شاغلی که دنبال اپلیکیشنی هستند که سررشته‌ی وظایف روزمره را به دست آن‌ها بدهد، از همه بهتر باشد.

چیزی که این تقویم را نسبت به بقیه‌ی تقویم‌ها متمایز می‌کند توانایی انتخاب هر روز از ماه و مشاهده‌ی تمام برنامه‌های آن روز در زیرِ صفحه است، بدون این که نیاز باشد از صفحه‌‌‌‌ی اصلی برنامه خارج شویم. این ابزار این امکان را می‌دهد که به آسانی در برنامه‌های روزانه گشت بزنیم بدون این که از صفحه‌ی اصلی تقویم بیرون بیاییم.

در کل، Jorte یک اپلیکیشن تقویم برای دستگاه‌های اندرویدی است که با تقویم گوگل هماهنگ می‌شود و به روش‌های مختلف امکان نگاه‌کردن، تنظیم و گشتن‌زدن در کارها و تنظیم یادآور برای هرکدام را می‌دهد.


حتما بخوانید: ۱۰ نکته طلایی برای مدیریت زمان که هر کس باید بداند

۳. لیست انجام کار: Google keep (رایگان)

لیست انجام کار: Google keep (رایگان)

ویژگی اصلی Google keep جذابیت بصری آن است. یکی از برنامه‌های درست کردن لیست است که واقعا بیهوده و کسل‌کننده نیست. فقط کافی است که برنامه را باز کنید و یکی از چهار راه ورود اطلاعات را انتخاب کنید: تایپ یا صحبت برای اضافه کردن یادداشت سریع، وارد کردن اطلاعات در لیست، یا چسباندن عکسی به لیست. تمام چیزهایی که به هر طریق وارد اپلیکیشن می‌کنید مثل یادداشتِ پونز شده به تخته‌ی مجازی می‌چسبند. و به این ترتیب شما می‌توانید به وظایف و لیست کارهای روزمره‌تان نگاهی بیندازید. برای حذف هریک از موارد لیست کافی است به گزینه‌ی کنار آن ضربه بزنید. ساعت زنگ‌دار هم می‌تواند به هر کدام از موارد به عنوان یادآور اضافه شود و این قابلیت وجود دارد که عکسی را سریع به تخته بچسبانید. زیبایی بصری این برنامه موجب می‌شود که مدام دلتان بخواهد به لیست‌تان نگاه کنید.


حتما بخوانید: ماتریس آیزنهاور، ابزاری کارآمد برای اولویت‌بندی کارها

۴. دستیار شخصی: Google Now (رایگان)

Google Now دقیقا یک اپلیکیشن نیست. در عوض، نرم افزاری است که درون سیستم‌عامل گوشی‌های جدید اندرویدی تعبیه شده است. برای دسترسی به این قابلیت، دکمه‌ی home گوشی هوشمندتان را فشار بدهید و نگه دارید؛ سپس انگشت‌تان را به سمت بالا، به طرف لوگوی گوگل بکشید. این برنامه، یک دستیار شخصی هوشمند است که اساسا به این منظور طراحی شده تا آنچه را که نیاز دارید، قبل از درخواستتان بداند. این سرویس با نظارت بر روی فعالیت‌های شما درون مجموعه نرم‌افزارهای گوگل کار می‌کند و هنگام تشخیص آنها، اعلان مرتبطی برایتان ارسال می‌کند. Google Now می‌تواند شما را از تاخیرهای ناشی از ترافیک، تاخیر در پروزاها، وضعیت آب‌وهوا، قرارهای پیش رو، اطلاعات موردنیاز برای ارسال یک بسته و بسیاری موارد دیگر آگاه کند. این سرویس به خاطر درهم تنیده شدن با سرویس جستجوی گوگل، حساب جی‌میل کنونی‌تان و تقویم گوگل، از سایر سرویس‌های ارسال نوتیفیکیشن بسیار قدرتمندتر است. اطلاعاتی که به وسیله‌ی Google Now فراهم می‌شود، به صاحبان کسب‌ وکار این امکان را می‌دهد که تاخیرهای پیش‌بینی‌ نشده را به خوبیِ قرارهای برنامه‌ریزی شده مدیریت کنند.


حتما بخوانید: چند نکته برای تقویت مهارت‌ مدیریت زمان

۵. تقویم هوشمند: Any.Do Cal (رایگان)

تقویم هوشمند: Any.Do Cal

Any.Do Cal بر اساس مفهوم تقویم ساده ساخته شده است اما چیزهایی را اضافه کرده که ایده‌ی یک تقویم دم‌دستی را گسترش داده و بسیار بهتر کرده است. مثلاً اضافه کردن اطلاعات جالب به لیست مخاطبان شما یا استفاده از برنامه‌های نقشه و چیزهای دیگر. بگذارید بیشتر توضیح بدهم، شما در این برنامه می‌توانید موقع برنامه‌ریزی برای یک قرارملاقات، یکی از مخاطبان دفترچه تلفن‌تان را به رویداد اضافه کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا دعوت‌نامه‌ها و یادآوری‌ها را به سادگی از طریق پیامک یا ایمیل ارسال کنید یا اگر روز جلسه است و قرار است دیر برسید، سریعا پیامکی ارسال کنید تا بقیه را از تاخیرتان مطلع کنید. همچنین این برنامه می‌تواند به حس‌گر GPS گوشی هوشمندتان دسترسی پیدا کند تا محل دقیق جلسه یا رویداد را اضافه کنید. بعدا، موقعی که زمان رفتن فرا می‌رسد، می‌توانید با یک کلیک، به راهنمایی وجب به وجب برای رسیدن به محل دسترسی پیدا کنید. به عبارت دیگر، این برنامه فرآیند برنامه‌ریزی و شرکت در ملاقات‌ها را بهینه می‌کند و همین قابلیت، آن را به مزیتی برای صاحبان پرمشغله‌ی کسب وکار تبدیل می‌کند. این برنامه هم‌چنین این قابلیت را دارد که با برنامه‌ی مرکزی Any.Do هماهنگ شود. قابلیتی که به شما امکان می‌دهد تا برای خودتان برنامه‌ی کاری کوتاه یا بلندمدت تنظیم کنید.


حتما بخوانید: ۱۳ عادت بدی که بهره‌وری را پایین می‌آورد

۶. مدیریت پروژه: Asana (رایگان)

Asana یک برنامه‌ی فوق‌العاده برای مدیریت پروژه است. این اپلیکیشن برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت عالی است و تقسیم‌ یک پروژه به بخش‌های کوچکتر را آسانتر می‌کند؛ قابلیتی که به شما و تیم‌تان کمک می‌کند تا بتوانید در مسیرتان بمانید. این برنامه قابلیت‌های فراوانی برای کمک به همکاری اعضای یک تیم دارد. مانند قابلیت اضافه‌کردن یادداشت‌ها، برچسب‌ها و پیوست‌ها تا همه‌ی اعضای تیم فهم مشترک‌شان را از موضوع حفظ کنند. ویژگی منحصربه‌فرد این برنامه تنظیم کارهایی است که به نوعی پیش‌نیاز هم هستند؛ تا مطمئن شوید که کارها با ترتیب درست‌شان انجام می‌شوند و جزئیات نادیده گرفته نشده‌اند. هرچه اعضای تیم کارهای تقسیم شده به کارهای کوچک‌تر را انجام بدهند، به هدف نزدیک‌تر می‌شوند.

 

برگرفته از: businessnewsdaily.com

اولویت‌بندی کارها را بیاموزید تا در زمان کمتر، بهینه‌تر کار کنید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. ترانه می‌گوید

    سلام ممنون میشم یه مطلب مشابه همین برای دانشجو ها بگذارید چون اینا به صورت کلی برنامه ریزی میکنن و من دنبال اپلیکیشنی بودم که کمکم کنه بتونم برای مطالعه و درس خوندن و کارهای دیگه استفاده کنم

    1. محمد حسین می‌گوید

      سلام
      شما می تونید از برنامه های sGraph: Calendar clock widget برای برنامه ریزی دقیق استفاده کنید.

  2. asghr slhshwr می‌گوید

    واقعا عالیه فقط زبان ضعیفم یکم برا برنامه ریزی مشکل دارم اگه امکانش هست برنامه ریزی خودکار انجام بدین

  3. مدیس می‌گوید

    خیلی خوب و کاربردی سپاس