۱۰ نکته برای کسانی که می‌خواهند کسب و کار خانگی داشته‌ باشند

0

کار کردن در خانه، رؤیایی با مزایای فوق‌العاده‌ است. در این رویا مزایایی مانند عدم نیاز به حضور فیزیکی در محل کار یا پوشیدن لباس رسمی، رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. بنابراین تعجبی ندارد که افراد زیادی تمایل داشته باشند، به جای حضور در محیط کار، از خانه، کارهای‌شان را انجام دهند.اما از طرفی، این مهم است که مرزهایی برای انجام کار و زندگی معمولی در خانه قائل شویم، تا روالِ کاری منظم و قابل قبولی ایجاد کنیم و همیشه باانگیزه باشیم. در این مقاله با ۱۰ نکته طلایی برای کار کردن در خانه و داشتن کسب و کار خانگی آشنا می‌شوید.

برای اینکه کار کردن در خانه برای شما موفقیت‌آمیز باشد، در این مقاله ۱۰ توصیه داریم که به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم، منظم و با انگیزه در خانه، کارتان را انجام دهید.

رونیکس

۱. انتخاب قسمتی از خانه به عنوان محل انجام کار

اگر شما اتاق کار یا حتی میز کوچکی مخصوصِ کار دارید، حتما آن را فقط برای همین کار در نظر بگیرید. در این‌ صورت، راحت‌تر می‌توانید کار کنید و در پایان روزِ کاری، بدون اینکه کار و زندگیِ شخصی‌تان با هم تداخل پیدا کند، کار را تمام کنید. مکانی را انتخاب کنید که از هیاهو به دور باشد، حتی می‌توانید گوشه‌ای از پارکینگ یا زیرزمین را به عنوان دفترِ کار انتخاب کنید.

۲. در ساعت‌های مشخصی کار کنید

ساعات کاری منظم

ساعت‌های کاریِ منظمی را برای خود در نظر بگیرید. دست شما در این انتخاب باز است، هر ساعتی که برای‌تان راحت‌تر است درنظر بگیرید. در این ساعت‌ها، خود را موظف به انجامِ کار بدانید، طوری برنامه‌ریزی کنید که هم به موقع سرِ کارتان بروید و هم به موقع محلِ کار را ترک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بین کار و زندگی خود، مرزهایی داشته باشید.


حتما بخوانید: ۳ راهکار ساده برای مدیریت زمان از زبان یکی از مدیران گوگل

۳. فعالیت‌های کاری را به طور منظم ثبت کنید

شما جایی کار می‌کنید که اغلبِ اوقات رئیس و همکاران‌تان را نمی‌بینید، بنابراین مهم است که حضورِ خود را به طور منظم ثبت کنید. برای تأیید دریافتِ رسیدها، ایمیل ارسال کنید، با همکارتان برای هماهنگی در پروژه تماس بگیرید و اعلام کنید در طول روزِ کاری در دسترس هستید تا در صورت نیاز با شما در تماس باشند.

۴. زمانی را برای صرف ناهار در نظر بگیرید

زمان ناهار و استراحت

زمانی برای صرف ناهار یا برای زمان استراحت در نظر بگیرید. برای صرف ناهار بیرون بروید یا غذایی سفارش دهید و یا غذایی را که دارید، گرم کنید. قبل از بازگشت، برای ادامه‌ی کار، انرژی خود را بازیابی کنید. خواهید دید که بقیه‌ی روزِ کاری بسیار راحت‌تر سپری می‌شود.

۵. عادت‌های کاری را تغییر ندهید

در برابر وسوسه‌ی بیشتر کار کردن یا گرفتن پروژه‌های بزرگ‌تر در ساعت‌هایی که در خانه کار می‌کنید، مقاومت کنید و به جدول زمان‌بندیِ همیشگی‌، وفادار بمانید.

۶. ساعت‌های ترک کار را به حداقل کاهش دهید

ترک محیط کار

شاید، بخواهید برای سبُک کردن برنامه‌ها در آخر هفته، ساعت‌هایی را در طی روز از محل کار خارج شوید،‌ اما دیگر از شهر خارج نشوید. ممکن است در حین ساعت‌های کاری، ایمیل یا تماسِ پیش‌بینی نشده‌ای داشته باشید و یا وضعیتی پیش بیاید که مجبور شوید فورا در محل کارتان حاضر شوید. سعی کنید زمانِ خروج از محلِ کارتان را به ساعتِ ناهار یا استراحت موکول کنید و یا خروج خود را به اعضای تیم اطلاع دهید و بگویید که برای جبران زمانی که نبوده‌اید به زودی کارتان را تکمیل خواهید کرد.


حتما بخوانید: چرا باید وقت‌شناس باشیم؟

۷. روال عادی زندگی‌تان را حفظ کنید

کارهای معمول روزانه مانند صرف صبحانه، خرید یا شام خوردن را کنار نگذارید. هر کاری را سر جایِ خودش نگه دارید، درست مانند زمانی که به محل کار خود می‌رفتید، اینطوری خیلی زود از کار کردن در منزل خسته و عصبی نمی‌شوید.

۸. حداقل روزی یک بار از خانه خارج شوید

پیاده روی

با وجود راحتیِ خرید آنلاین و تحویلِ اجناس درب منزل، باز هم اگر شد، پیاده‌روی را ترک نکنید. شاید در خانه ماندن برای‌ شما راحت‌تر باشد اما سعی کنید برای خرید، پیاده‌روی یا حتی رانندگی از خانه خارج شوید.

۹. برای نگهداری از کودکان و کارهای جانبی داوطلب نشوید

اگرچه شما در خانه هستید اما از مراقبت از کودکان یا حیوانات خانگی در ساعت‌های کاری اجتناب کنید. هرچند که کار خداپسندانه‌‌ای است اما همیشه ممکن است نیاز باشد تا ساعت‌هایی را روی کار خود تمرکز داشته باشید. در ساعت‌هایی را که قبلا صرف رفت‌و‌آمد می‌کردید، می‌توانید این کارها را انجام دهید و به دیگران کمک کنید.

۱۰. مانند حرفه‌ای‌ها عمل کنید

اینکه شما در منزل کار می‌کنید،‌ دلیل نمی‌شود که لباس راحتی بپوشید یا لباس مناسب برای دیدارهای کاری نداشته باشید. اگر مرتب و خوش‌پوش باشید، تماس‌های کاری را به طور حرفه‌ای‌تر دنبال خواهید کرد و نتایج بهتری خواهید داشت. اینکه در منزل نشسته‌اید و لباس راحتی پوشیده‌اید دلیل نمی‌شود بیش از حد در تماس‌های کاری هم احساس راحتی کنید.

 

برگرفته از : rd.com

کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود با تخفیف ۵۰٪

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.